Announcement

Collapse
No announcement yet.

slash 1000 mm mytt nyte utstyr !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • slash 1000 mm mytt nyte utstyr !

    la meg få presentere mitt nye utstyr, og hvor langt jeg har kommet til nå
    (til info alt er montert)

    Listen er som følger :

    Ny cd spiller!


    JL Audio ´Slash v2´ 1000w RMS @ 1,5 - 4ohm (11 - 14,5v)


    JL Audio 300/4v2


    Sist men ikke minst subbene og kassen

    2 x 15 Tommer MTX Subber i kasse av ukjent modell og watt, så hva dem tåler osv vet jeg ikke




    Fronthøyteler sett:
    Rockford Fossgate POWER Speakers T2652-S

    Configuration 2-Way Component System
    Midrange Diameter 6.5"
    (165mm)
    Midrange Depth 2.51"
    (64mm)
    Tweeter Diameter 1.0"
    (25mm)
    Tweeter Depth 0.50"
    (13mm)
    Frequency Response 55Hz - 22kHz
    Nominal Impedance 4-Ohms
    Power Handling 100 Watts RMS
    200 Watts MAX
    Crossover High-Pass (HP): 3.0kHz @ 18dB/octave Butterworth
    Low-Pass (LP): 3.0kHz @ 12dB/octave Butterworth
    Sensitivity
    (1 watt/1 meter) 89dB
    Grilles Included Yes
    Mounting Hardware Yes




    Høytalere til hattehyllen:

    Rockford Fossgate POWER Speakers T1693

    6"x9" 3-Way Full-Range Speaker
    Midrange Diameter 6"x9"
    (152mm x 229mm)
    Midrange Depth 3.43"
    (87mm)
    Tweeter Diameter 0.5" (12.7mm)
    1.0" (25mm)
    Tweeter Depth n/a
    Frequency Response 50Hz - 22kHz
    Nominal Impedance 4-Ohms
    Power Handling 100 Watts RMS
    200 Watts MAX
    Crossover Built-in tweeter crossover
    High-Pass (HP): 12dB/octave Butterworth
    Sensitivity
    (1 watt/1 meter) 90dB
    Grilles Included Yes
    Mounting Hardware No

    strømfornsyning til alt
    1x vanlig batteri i front av bilen
    1 gele stinger batteri koblet til rele

    Isolasjon
    Dynamat Xtreme Bulk Pack ble montert av bilradiospes, men dem la da ikke isolasjon under subben eller i reserve hjul brønnen.. og så syns jeg at bagasje luken burde blitt issolert den og.

    det som i følge dem ble isolert er:
    - sidene av bilen i bagasjerom
    - dørene forran


    Da var vi endelig komt til verksted biten!

    1-Jeg vet ikke hvordan jeg skal stille lyden på cd spilleren og forsterkeren!.. Jeg ville satt pris på tips og triks om hvordan stille. (blandet annet har jeg ikke fått til å brenne dvd med musikk eller filmer å klart spilt av i spilleren.
    Dette anntar jeg er fordi jeg brenner feil! Men kunne satt pris på om noen fortalte hvordan jeg gjør det rett!.
    Jeg skulle gjerne ønske at noen hadde ønsket å forklart eller hjulpet med å stille lyden på både forsterkerene og cd spileren. Men om ingen tilbyr seg dette, ville jeg satt pris på en guide.

    Eksempel 1

    Eksempel 2


    2. jeg vurderer å kjøpe alpine inprint + cd med mikrofon for å få equliser (er ikke plass til under min din spill.) HVOR mye kan jeg forvente av dette?! jeg forstår ikke språket når det blir forklart hva apine inprint skal kunne gjøre osv. kan noen forklare?

    3. HOVED PROBLEM Bilen min lager svært mye plastikk lyder å diverse ved høyt volum. Dette etter instalasjon av demping!. Jeg rekner med at det må dempes betydelig mye mer, og lurer på om noen har erfaring og bur i område,
    for jeg vet ikke hvordan en skrur en skoda octavia fra hverandre og instalerer demping for å så montere alt igjen. Hatte hyllen lager selvsakt fæle lyder ! Og der kunne jeg trengt tips !
    Fks, om noe alternativ plate /lignes greie jeg kan erstatte den som står i nå,
    slik jeg nettopp unngår slike lyder.
    Rekner med det er snakk om dødt materiall da, og her er jeg grønn! Så litt tips og info hadde vært suverent

    4. Jeg lurte om noen kunne identifisere hva subb element jeg har (de er mtx 15 tommer), men jeg lurer på hvor mye watt osv.

    Jeg jobber som lærling i psykiatri og rus atm så har ikke en stor penge sum å bruke. De tinga jeg vil gjøre nå med annlegget / bilen er å forbedre lyden av utstyret som allerede er i. (som nevn vil mer isolasjon + instalasjon av alpine imprint være aktuelt)

    Bor i rogaland og, om noen er flinke på å stille lyd (vil ikke ha noe sprengt) så gjerne ta konakt med meg! det er svært hygggelig! Og jeg stiller opp for andre med mine ressurser selvsakt når det trengs i retur

    48222803 eller dj_ekki89@hotmail.com

    Håper noen klarer forstå hva jeg har skrevet nå. Jeg har lese og skrive vansker, så pirking hører ikke hjemme her.
    Last edited by erik89; 06-12-2010, 20:54. Reason: må til
    jeg trenger en pro bil annlegg venn

  • #2
    Unnskyld, men er det noe du har feil på eller?
    Litt forvirra, du har enten posta feil. noe jeg tror du har gjort
    Ellers har du feil på noe
    ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
    Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

    Comment


    • #3
      Hvorfor skulle han ha postet feil? han spør om hjelp, og jeg vil tro verkstedet er en like så bra plass som noen annen her inne på forumet. Å si at man har feil på noe er jo på kanten til frekt, særlig med tanke på at du ikke spesifiserer at han har feil på utstyret.

      Eneste som gjør det litt vanskelig å forstå helt hva han mener, er mengden med skrivefeil i posten. Utover det, så er det en ren hjelp-meg tråd dette. Håper noen kan ta seg tid til å besvare noen av spørsmålene hans, noe jeg føler jeg ikke er kompetent til å svare på.
      Sture Vedal

      Comment


      • #4
        For meg ser dette ut som en prosjekttråd.
        Så du for rulle inn med og kalle meg frekk eller på kanten til og være det.

        Var absolutt ikke meninga og å være frekk,men det har liten betydning da du trampa inn her som en ja frekking.


        Om trådstarter skulle føle seg fornærmet, var ikke mening og bli oppfattet slik
        ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
        Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

        Comment


        • #5
          Originally posted by chin View Post
          Hvorfor skulle han ha postet feil? han spør om hjelp, og jeg vil tro verkstedet er en like så bra plass som noen annen her inne på forumet. Å si at man har feil på noe er jo på kanten til frekt, særlig med tanke på at du ikke spesifiserer at han har feil på utstyret.

          Eneste som gjør det litt vanskelig å forstå helt hva han mener, er mengden med skrivefeil i posten. Utover det, så er det en ren hjelp-meg tråd dette. Håper noen kan ta seg tid til å besvare noen av spørsmålene hans, noe jeg føler jeg ikke er kompetent til å svare på.
          Tror det flere enn meg som ikke orka å lese igjennom tråden, når den heter "slash 1000 mm nytt utstyr i min bil !" så er egentlig standarden satt der, at språket videre er like bra gjør ikke saken bedre.

          Kan da virkelig ikke se noe syrlig eller frekt i innlegget til Akilles, folk må da jaggu få tåle å høre at vi ikke skjønner en dritt av hva de vil fram til.

          "2- Jeg klarer ikke stille lyden heelt sån jeg vil ! " <- skal vi liksom komme med forslag her? Beklager, det greier jeg bare ikke.

          "jeg har ikke en av de som har penger å hive rundt.. men en ting er sikkert, stiller noen opp så stiller jeg like mye opp tilbake! " - Da kan det jo være greit å vite noe om hva du kan. F.eks hva jobber du med?

          Chin - ta en pille a.

          Spilleren og ampene dine er jo fine de. Personlig ville jeg droppa 6*9 bak.
          Burde bli kurrant lyd ut av dette. Bare å bruke tiden på å lese og kanskje komme seg på et treff eller to for å se hvordan andre har gjort det og lyttet til resultatene der.
          Imprint til Alpine har jeg ingen erfaring med, men den burde jo hjelpe deg noe på vei.
          Du har jo equalizer i den D106 du har der, om den er grafisk eller ikke har vel ikke noe å si?
          Last edited by ugn; 05-12-2010, 20:36.
          Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
          [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
          Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

          Comment


          • #6
            Jeg må nok inrømme, at jeg var alkohol påvirket da innlegget ble skrevet. Litt superhelt skrive skils da vett dere Men ja jeg har lese og skrive vansker.


            Akilles morsom spøk! men sendte nå en cd spiller til deg til lavere verdi bare for å være hyggelig. Er ikke så lett å tolke spøker over nettet så den var på kanten.

            Men ellers forsto jeg hva annet som ble sakt, men eneste forslaget er å droppe 6*9 bak. Alt er instalert i bilen allerede, så det vet jeg ikke om jeg vil =/ men en forsterket plate som ikke lager vibrasjoner å slikt bør jeg vel vurdere?

            Akilles: Feilen er at lyden ikke er helt som foreventa, med tanke på hva utstyr som er montert. Og for å oppklare dette tyr jeg til dere som sikkert vet mer enn meg

            Posten er nå rettet NOE! Håper det oppklarer en del ting og at folk vil hjelpe! setter pris på det
            Last edited by erik89; 06-12-2010, 02:02.
            jeg trenger en pro bil annlegg venn

            Comment


            • #7
              jeg har en imprint alpine spiller. er selv drit fornøyd ( huskerikke akkurat hva den het akkurat nå, men er den under den med innebygd imprint 2008 mod) har selv justert denne inn men har kalibrerings settet liggenes ikke fått testet dette enda, du får veldig mye instillings muligheter med en imprint og vel verdt kjøp. får en 7 bånds eq grafisk eller ikke du velger selv, lyd forsinkelse ( bare legger inn antall cm du sitter fra de ulike elementene for og få den riktige forsinkelse på elementene og veldig merkbart forskjell, veldig bra delefilter som kan kjøres i 3 veis med gode instillinger, media expander ( ikke testet denne for mye ut enda men virker som en slags loudness funksjon sikkert noen som kan fylle ut her) husker ikke helt alt nå da det er en stund siden jeg stilte dette inn, men var verdt prisen, spilleren kostet vel 3500kr og imprint 1800kr men fikk en pakke pris hos eltek på 4000kr hvis jeg ikke husker feil. hadde en pionerr p80 før og fikk merkbar bedre lyd selv alpinen var billigere
              spiller: pioneer p88
              front: Hertz MLK 165
              sub: polk sr104 x2
              forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

              Comment


              • #8
                Fjern 6x9 kjøp et bedre frontsett og skaff deg dsp

                Eller så kan du kjøpe dsp og kjøre den i std mode slik at du får tidskomp på front, 6x9 og sub... men vil tro koax hadde vert like så greit forran da? mtp å få ting i fase, er litt vanskelig hvis du har element i døra og et på dasjen.

                Men det beste er et godt frontsett som er delt aktivt, større sjanse for å få det bra da, leke litt med delefrekveser og flankesteilhet

                Comment


                • #9
                  Hva som er gale med lyden? Hva forventet du? Bortsett fra det du beskriver av skrangling og slikt.
                  Hvor mye penger er du villig til å bruke for å komme dit du vil?

                  For min del vill jeg droppet 6x9"erne, kjøpt pxa-h701 og startet med aktiv deling. Blir litt lettere når en ikke har så mye styr bak og holde følge med heller.

                  Ta turen innom så kanskje vi får til noe
                  Tor Martin Ølberg
                  - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                  Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                  Comment


                  • #10
                    Takker så mye for svar

                    Sån økonomisk sett så står jeg på stedet hvil. Jeg oppgraderte nettopp fronstett og er i grunn fornøyd med dette i øyeblikket, men jeg er rimelig sikker på at å stille på forsterker og eventuelt spiller vil gjøre susen, og ikke minst mer isolasjon å bytte hattehylle med noe mindre bråkite vil gjøre lyd opplevelsen mye bedre.
                    Men før jeg gjør noe slik tiltak, hadde det som nevnt vært kjekkt og fått noen til å se over hva jeg har, og hva som lar seg gjøre å bør gjøres for å opptimalisere opplevelsen av musikk i bilen.

                    Kan egentlig si jeg selv forventer å få "bank" av musikken når jeg kjører, men samtidig få hele lydbilde (om dette gir noen mening?). Er nok noe av grunne til jeg har så pass store subber tenker jeg hehe (store høytalere er vel litt realativt når jeg har sett på diverse brukere her sine annlegg )

                    Inprint eller å dele lyden aktivt slik dere snakker kan jeg svært lite om, men kan abselutt være en ide! Men her kommer det selvsakt ann på kostnadder, da jeg føler jeg har brukt mer enn brukes bør i en skoda for og si det slik.

                    Om det gir en liten pekepinne så hører jeg en del på drum & bass, techno, trance, house, og selvsakt litt mer normal musikk sån når det passer seg.


                    Originally posted by Tor Ølberg View Post
                    Hva som er gale med lyden? Hva forventet du? Bortsett fra det du beskriver av skrangling og slikt.
                    Hvor mye penger er du villig til å bruke for å komme dit du vil?

                    For min del vill jeg droppet 6x9"erne, kjøpt pxa-h701 og startet med aktiv deling. Blir litt lettere når en ikke har så mye styr bak og holde følge med heller.

                    Ta turen innom så kanskje vi får til noe
                    Jeg fikk egentlig beskjed om at jeg burde droppe 6x9"erne da jeg skulle oppgradere, men det ble og sakt at om jeg var vant med "det lyd bilde" så ville jeg savne dem.
                    Kan og nevnes at jeg kjører med folk i baksete titt og ofte, og jeg anntar dem får litt glede av disse, selv om det egentlig ikke er demokrati i min bil

                    Hvor holder du til, og når er du ledig for å lytte og bedømme litt om du kan avse tid til dette? Bor på bryne, så er ikke lange reisen til stavanger.
                    jeg trenger en pro bil annlegg venn

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by erik89 View Post
                      Inprint eller å dele lyden aktivt slik dere snakker kan jeg svært lite om, men kan abselutt være en ide! Men her kommer det selvsakt ann på kostnadder, da jeg føler jeg har brukt mer enn brukes bør(1) i en skoda for og si det slik.

                      Jeg fikk egentlig beskjed om at jeg burde droppe 6x9"erne da jeg skulle oppgradere, men det ble og sakt at om jeg var vant med "det lyd bilde" så ville jeg savne dem.
                      Kan og nevnes at jeg kjører med folk i baksete titt og ofte, og jeg anntar dem får litt glede av disse(2), selv om det egentlig ikke er demokrati i min bil
                      (1): Utstyr kan bringes med videre til neste bil, ja tilogmed kabler
                      (2): Av egen erfaring så syntes folk i baksetet det var plagsomt med høyttalere i hattehylla da jeg hadde det i min første bil. Hvorfor?
                      Jo, når jeg syntes jeg spilte passe høyt, så var det for høyt til de som satt baki.
                      Og hjelper jo ikke akkurat på at jeg er noen prosent mer døv enn de som satt baki heller
                      2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

                      Comment

                      Working...
                      X