Announcement

Collapse
No announcement yet.

alpine 5.25" type r komp.sett problemer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • alpine 5.25" type r komp.sett problemer

    Jeg har et par med alpine 5.25" type r komp. sett.
    og de spiller ikke noe særlig bra for tiden(eller det har de nokk aldri gjort) , verken høyt eller pent.
    så jeg ble lei av et frontsett som kostet meg så mye ikke skal spille opp til forventningene. en dag så åpnet jeg delefilteret og der stod det noe som kaltes TW (twitter??) level. var fra 0 db til 18 db om jeg ikke tar helt feil.
    står på 0db nå, viss jeg endrer denne til f.eks. 8 db. kan det da hjelpe på at høytalerene spiller høyere?
    De er koblet på en dynabel 2kanaler 120W rms.

  • #2
    Er vanligt på filtrene at du kan justere diskantnivået. Eg rekner med at det er dette i ditt tilfelle og.

    Kva slags spiller har du? Kva slags innstillinger har du på spilleren?
    Kva slags innstillinger har du på forsterkeren?
    Kva slags høgtalere har du utenom?

    Kva er dårligt med lyden?

    Comment


    • #3
      jeg ar en pioneer 7200sd.
      instillingene husker jeg ikke sånn i farten
      har bare de i bilen foreløpelig.

      lyden blir liksom ikke høy nåkk. og når det begynner og bli sånn passe volum så blir lyden forferdelig og høre på.
      og de vrenger seg forferdelig fort.

      Comment


      • #4
        Hvordan er de festa? og hva slags forventninger stiller du til et 5,25 komposett?
        Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
        Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
        Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
        -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

        Comment


        • #5
          holder på og støpe nye dørpaneler til de nå. for og se om det hjelper.
          forventer kanskje at de skal spille høyere enn de gjør nå ja. har til og med klart og dra dem me forsterkeren som er på spilleren.
          er det så stor forskjell på 5.25" og 6.25"? : )

          Comment


          • #6
            Det er jo noe forskjell ja, men montering har mest og si.
            Det er ikke noe problem og kjøre dem med forsterkeren som er innebygd i spilleren, man får lyd da også, men merker at den blir i minste laget når man drar på.
            Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
            Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
            Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
            -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

            Comment


            • #7
              har fådt testet de på forsterkeren jeg har inne og der spiller de bedre enn va de har gjort i bilen med egen 2 kanaler. så jeg tror kanskje at monteringen var litt i dårligste laget.

              Comment

              Working...
              X