Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trøbbel etter montering av 4ch forsterker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trøbbel etter montering av 4ch forsterker

Har brukt en JBL GTO7001 + JBL GT5-2402BR i bilen en stund nå.
    I går så satte jeg endelig i gang med å koble opp en 4-kanals forsterker og et par 6x9" høyttalere jeg har hatt liggende en liten stund.
    Etter jeg koblet opp høyttalerne så ville ikke hverken sub eller bak-høyttalerne spille. Eneste lyd bakfra var litt "tikking" nå å da ifra sub'en.
    Skrudde av spilleren i en par minutter. Når jeg skrudde på spilleren igjen, så spilte den som normalt ifra sub en liten stund.
    Har også en kondensator på 1,5F som jeg fikk fra en kompis, og denne lader seg nå kun opp til i underkant av 12v, får å så lade seg ut igjen når jeg spiller musikk.

Jeg tok så å skrudde av strømkablene til 4-kanelern for å se om resten gikk tilbake til "normalt".
    Problemet er der fortsatt, eneste jeg kan forestille meg er at batteriet er gåent, men synes dette er merkelig da det funkerte bra før jeg koblet på 4-kanalern...

Noen som noen tips på hva som kan være grunnen til problemet??

Sjekk jordinga , sjekk strømkabler , sjekk signalkabler osv
    kan også hende dynamoen er gående men det må du måle selv.

Comment

Jeg tipper på defekt sikring (brudd inni agu sikring) eller feilkoplet kondensator. Den er koplet i paralell med forsterkerene (både + og - skal koples )? Har vært borti tilsvarende feil der kun + er koplet inn og ut av kondensator...

Comment

Originally posted by boomcar View Post
        Jeg tipper på defekt sikring (brudd inni agu sikring) eller feilkoplet kondensator. Den er koplet i paralell med forsterkerene (både + og - skal koples )? Har vært borti tilsvarende feil der kun + er koplet inn og ut av kondensator...
        om bare pluss var koblet til på kondensatoren skulle det ikke ha noe og si for hvorfor han ikke har lyd det eneste som skjer da er at kondensatoren ikke lader seg, og blir samme resultat som den ikke var det (ikke det at den gjør så mmye når den er koblet til heller da )
        spiller: pioneer p88
        front: Hertz MLK 165
        sub: polk sr104 x2
        forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

Comment

Working...
        X