Announcement

Collapse
No announcement yet.

JBL pakke Fra Bilradiospesialisten, Dårlig bass

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• JBL pakke Fra Bilradiospesialisten, Dårlig bass

Hallo, jeg kjøpte en pakke fra Bilradiospesialisten som jeg trodde skulle bli bra sia det er pakke tilbud, men jeg fant fort ut att det ikke var så bra med en 450W forsterker til en 1650W Kasse, er så vidt bass elementene leer på seg og det dunker bare litt, kan det vere jeg som har kobla feil eller no? kommer lyd i alt, men blir ikke så bra som jeg håpa på. Er ikke så flink med annleg

Vedlegg: Annlegs settet http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736

Originally posted by Ufsen View Post
    kan det vere jeg som har kobla feil eller no?
    Ja, sjekk koblinger og instillinger. Den kassa trenger ikke 1650 W før det skal skje noe..
    Bmw e34 520:
    Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

Alt er stilt på fult, og signal kablene skal vere greie, kobla det sånn som Det såg ut til att det skal vere, kan sikkert lage en tegning vist det hjelper.

Comment

pass på gain mister så du ikke ødelegger noe er en alt for liten forsterker til di elementene der. mvh kim
        Last edited by kimafro; 21-04-2011, 23:47.

Comment

Ok, Skal prøve og få en som kan dette til og Se litt på det, men tror jeg kjøper en 2000W++ Forsterker til Suben

Comment

denne hadde passet bra til di http://www.judysbilstereo.no/forster...dynabel-bf4501 mvh kim

Comment

Var subben ferdig koblet?
              Bmw e34 520:
              Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

sub elementene er på 275-300w rms og ikke 1600 et eller annet

Comment

ser kassa er på 2x2 ohm da får du 1 ohm totalt parallell.da er dynabelen nokk i massevis mvh kim

Comment

ok Takker for svar, men den dynabelen er nok i det dyreste laget for meg tenkte og kjøpe en fra bilextra på 3000W til 1900 eller no Boss PH-3000D

Comment

kan garantere at den er ikke på 3000w kanskje 300. denne da ? http://www.judysbilstereo.no/forster...dynabel-bf1502 legg en ledning pra pluss til minus mellom utgangene på kassa di på den ene siden og pluss og minus inn til forsterker da har du 480w totalt inn noe som burde sparke litt mere liv i di enn den jbl forsterkeren.men kan du ha koblet pluss og minus feil inn på den mono blokka? for du skulle jo hørt noe.mvh kim

Comment

neida, først få noen som har litt grunnlegende peiling til å hjelpe deg... da kan jeg anbefale deg neste gang du skal kjøpe noe sånt om også tenke på hjelp og råd som du kan få ETTER å ha kjøpt utstyret -dynabel og bilstereo senter og judisbilestereo er faktisk veldig flinke til det -selv om de er langt unna geografisk har inntryk at man kan ringe joakim (dynabel) og Pål (bilstereosenter) nesten døgnet rundt (med forbehold at jeg tar feil -ellers får jeg meg en ørefikk)

Men ang problemet ditt er self bare en koblings feil så burde du fortelle hvordan du har koblet opp, så slipper du 100 forskjellige svar/anbefalinger, da man gjetter seg frem til forkjellige mulige løsninger... benytt deg av alle som vil hjelpe deg -men kom også med riktig opplysninger...beskriv hvordan det er koblet/innstillinger, gjerne med bilder, linker med bruksanvisninger til utstyret du benytter, hvordan er ting plasseert, osv, så vil det nok ta kort tid før du får riktig vink... mange flinke folk her i forumet som kan hjelpe deg

god påske!!
                        --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                        -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Comment

ok, takker for hjelpen, Det kommer jo litt lyd ut av basserne men ikkje så mye som jeg forventet, og jeg prøvde en 1000w Boss forsterker på den ista og det sparka mye mer i fra seg, så jeg vet nå att det ikkje er koblings feil, men jeg fant eg forsterker til som jeg tror kan funke http://bestbilstereo.no/index.php?nr...50.1&startrow=
                          Noen som vet om den er bedre en Bossen?

Comment

Ikke så langt unna geografisk heller
                            Ole Petter Holelien
                            Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                            Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                            Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Originally posted by Ufsen View Post
                              ok, takker for hjelpen, Det kommer jo litt lyd ut av basserne men ikkje så mye som jeg forventet, og jeg prøvde en 1000w Boss forsterker på den ista og det sparka mye mer i fra seg, så jeg vet nå att det ikkje er koblings feil, men jeg fant eg forsterker til som jeg tror kan funke http://bestbilstereo.no/index.php?nr...50.1&startrow=
                              Noen som vet om den er bedre en Bossen?
                              A/D/S er noe av det dårligste penger kan kjøpe. Stiller i sakke liga som vampire audio, fence m.fl. Kjøp noe bra, isteden for å kjøpe billig møkk du ikke blir fornøyd med.

Du kan få 14 dager åpent kjøp hos oss. Så kan du teste forsterkeren og se om du blir fornøyd.
                              Mvh
                              Pål Andréas Bryng
                              Bilstereosenteret.no
                              Vi forhandler bl.a.:
                              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
                              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Working...
                              X