Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kople 10" sub i 2ohm på hver kanal?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kople 10" sub i 2ohm på hver kanal?

    Hei, utifra bruksanvisninga til Boss Phantom PH2.500 har jeg forstått at det skal gå an å kople helt ned til 2ohms høyttalere på hver kanal. Men 4ohm ved brokopling. Pioneer TS-W258D2 10" sub er i dag koplet med 4ohm på hver kanal, men syns det er litt lite futt. Hvordan kopler jeg disse ned i 2ohm på hver kanal? Må jeg ha to ekstra suber? Det er to tilkoplinger for 2ohm på elementene, vil det da si at den vil koples ned i 1ohm?
    Pioneer DEH-P8100BT - Mosconi Gladen One 60.6 - Magnat Selection 216 - Magnat Selection Reference 213 - Seas Lotus 6.5" - Pioneer GM-D8400M - Pioneer TS-W3002D4 - Rockford Fosgate 10 F Hybrid Kondensator

  • #2
    Kvifor har du ikkje ein monoforsterker til høgtalerene?

    Med dei høgtalerene du har, klarer du ikkje å koble til ein last på 2ohm. Det blir 4ohm.

    Comment


    • #3
      I TS-W258D2 står nettopp D2 for dobbel 2 ohm spole... Hadde jeg vært deg ville jeg seriekoblet elementet i 4 ohm og brokoblet det på forsterkeren... Tror ikke det generelt er sunt at en sub er koblet til en stereo-forsterker hvor hver spole får høyre og venstre signal... Brokobler du den vill begge spolene ihvertfall få samme signal inn
      VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
      DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
      http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

      Comment


      • #4
        Etter det eg har forstått, har trådstarter 2 høgtalere. Stemmer dette?

        Comment


        • #5
          Har du bare 1stk av denne pioneer suben? I så fall så har du nå koblet i 2ohm pr kanal på forsterkeren (en spole til hver kanal) Det beste du kan gjøre da, (foruten å kaste boss møkka i søppla) er å seriekoble som kalosturbo over her sier, og brokoble forsterkeren.
          Forsterkeren din gir KANSKJE 2x100w rms, så det er ikke så rart at du synes det blir litt lite trøkk

          Comment


          • #6
            Takk folkens. Da har jeg fått svar på alt jeg lurte på.
            Pioneer DEH-P8100BT - Mosconi Gladen One 60.6 - Magnat Selection 216 - Magnat Selection Reference 213 - Seas Lotus 6.5" - Pioneer GM-D8400M - Pioneer TS-W3002D4 - Rockford Fosgate 10 F Hybrid Kondensator

            Comment

            Working...
            X