Announcement

Collapse
No announcement yet.

elementet får bass boost

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• elementet får bass boost

Kanskje litt vanskelig å forklare, men. Når jeg flytta over anlegget mitt til en annen bil så spilte ikke subbene som de gjorde før, du kunne høre at de spilte, men ikke så godt som før. Så jeg skruvde opp mer volum og plutselig så blåser det plutselig opp å elementene spiller alt det makter. På en viss stadige får de på en måte ekstra kraft å spiller alt de klarer, men vist du skrur ned bare noen få hakk med volume er det bare såvidt de spiller igjen.
    Har 2 stk Hertz hx300d
    og tarantula 2000trxd forsterker.

Samme spiller?

Comment

Jeg ville gått over kablingen igjen, og dobbelsjekket alt der, spesielt jording. Ta deg tid til å eventuelt pusse helt ned til metallet der jordinga er på forsterker og spiller, slik at du vet at du har god nok jording.
      Sture Vedal

Comment

Samme spiller ja, men byttet sted på jording på grunn av for dårlig jording før så fortsterkeren koblet ut til protection noen ganger når jeg spilte. Men kan godt hende jeg har slurvet litt med å pusset ned til metallet... Kan sjekke det, men eller flere forslag over hva det kan være? Subbene slår helt feil i takt og spiller for full guffe sånn helt plutselig...

Comment

Hvis de samtidig spiller i feil takt, så kan det også være at de er ute av fase/ og da vil bassen ikke låte noe videre. Prøv å koble fra ene elementet og se hva som skjer
          Mvh
          J. Holm
          www.b2audio.com
          http://facebook.com/b2audio

Comment

skal prøve det og testa jordinga, den ser fin ut, har pusset godt der osv. Men det er vell tvilsomt at det er jordinga ettersom de spiller for fult da skulle vell forsterkeren heller skulle gått over til protect ?

Comment

Testa det med å koble fra ene elementet å det funka, nå spiller den ene iværtfall som den skal. Men hva skal til for å få begge til å fungere om de skal :P? kipt med bare et element som spiller..

Comment

Ville sjekket signalkablene og tilkoblingene på forsterker/spiller. Høres litt ut som dårlig kontakt et sted, i alle fall...

Comment

ja, men da er det jo rart at det fungerte fint når jeg kobla av det ene elementet, da skal vell koblingen av signal kabelen være fin.

Comment

Working...
                  X