Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sikring ryker hele tiden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sikring ryker hele tiden

    Hei jeg driver å monterer anlegg i en peugeot 206, 99 mod.

    Har satt inn en 8" ground zero sub med dynabel forsterker.
    problemet mitt er at når jeg kobler strømmen til batteriet går sikringen en 50amp agu sikring,
    jeg har sjekket om det er noe feil ved forsterkern og alt er riktig, det skjer uansett om jeg prøver andre forsterkere.
    Er det noen spesielt med peugeot?

    Strømmen er henta direkte fra batteriet til forsterkern med sikring 8cm fra batteriet.
    har aldri vært borti sånn før.

    Et annet problem er at dama brak tuppen på rca kabelen inni forsterkern, noen triks på å få den ut?

    Takk for alt hjelp på forhånd.

  • #2
    Jordingspunktet er plassert hvor?
    VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
    DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
    http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

    Comment


    • #3
      Om sikringen ryker med en gang du kobler til så har du en kortsluttning ett eller annet sted. Jeg ville gått over alt av kabling.

      Comment


      • #4
        Har godt over alt av ledninger nå så finner ikke noe kortsluttninger.

        Jeg har jorda på setebelte skruen, kan hende det er litt lite kontakt der, skal pusse ned litt mer bart metal.
        Men skjønner ikke at det kan være årsaken siden den går uten at forsterkern er på.

        Comment


        • #5
          riktig + og - inn på forsterer da?
          spiller: pioneer p88
          front: Hertz MLK 165
          sub: polk sr104 x2
          forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

          Comment


          • #6
            Det tar jeg som en selvfølge at er riktig,
            + på + og - på jordingspunkt

            Comment


            • #7
              har du prøvd å hatt i sikringen UTEN at den er i en forsterker? (hugs enden må ikkje vere i jord )

              det MÅ vere overspenning i kabelen. vist du har har prøvd med andre forsterkere

              Comment


              • #8
                Jeg har kobla den til forsterkern med sikring uten at den er koblet til jord, da ryker ikke sikringen.
                Så tror nesten det er dårlig jordings punkt så får pusse litt å se om jeg finner en bedre plass.
                Ser ikke at det er noen andre løsninger.

                Comment


                • #9
                  sikringen skal ikke rykke BARE pga dårlig jording og anlegget ikke blir skrud på....

                  Ellers MÅ DU HUSKE: aldri ha tilkoblet RCA/signal kablene på forsterkeren OM forsterkeren IKKE ER TILKOBLET JORD!!!! da er det store fare for å brenne jordingsbannene til head unit.... det eneste er at du lokaliserer feilen til innsiden av forsterkeren
                  --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                  -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

                  Comment


                  • #10
                    Ett bedre godspunkt vil ikke hjelpe, med tanke på hvordan strømmen oppfører seg i en sluttet krets. Etter det jeg har lest og forstått ut i hva du har skrevet så kommer jeg på tre ting som kan være galt, forsterkerene du har prøvd har intern kortsluttning, på ett eller annet vis så har pluss og minus ledning kontakt ved forsterker. Eller du har faktisk byttet om pluss og minus på forsterker selv om du sier at du er sikker på at du ikke har gjort dette

                    Comment

                    Working...
                    X