For å si det slik, om noen står å moser et balltre inn i bakhodet ditt med all deres makt, så er det INGENTING i forhold til en 30-40kg basskasse som kommer fykende i 50kmt bakfra.. Så sitt der og vær kun bekymret for bilen som kjører i deg, det er nok det siste du gjør i tilfelle
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Anlegget sluttet å funke etter at strømkabelen kom borti jordingskabelen. hjelp? :(
Collapse
X
-
hahhahha! Det er vell ikke så ille som du sier Haakon O? Hva er forslaget ditt, skru kassa fast til bagasjerommet?
Skal MYE til for at den skal klare å få ned baksetene når det ikke er noe mellomrom mellom baksiden av baksetet og kassa, og i tillegg må den feite, tunge kassa klare å ha høy nok fart til å nå frem til førersetet... i tillegg må den klare å klemme seg gjennom begge forsetene, eller rive seg gjennom førersetet.... alt det her virker meget usannsynlig. Hvis jeg skulle kjøre så fort og kræsja, så hadde jeg dødd av bil KRÆSJET og IKKE kassa. Og selv om jeg hadde skrudd kassa fast til bagasjerommet, eller gjort noe annet som er sikrere enn ghetto løsningen min... så tror jeg fortsatt jeg hadde dævva om jeg skulle kræsje i store hastigheter.
Det var alt jeg hadde å si
Comment
-
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=126663
ved kollisjon i 80kmt så blir 800gr til 20kg,da kan du tenke deg hvor mye en basskasse blir,den blir fort på over 1 tonn,da hjelper det ikke mye med nedfellbare setervolvo s60
vw golf 4 gti,girkassedritt*solgt
Member of VW Audi Club Norwegen
Comment
-
La nå de som tror at ei basskasse som ikke er festa skikkelig ikke er farlig, få seg en liten aha-opplevelse om de ser/opplever en kollisjon med løs kasse...
Man tror nemlig ikke at ting kan gjøre stor skade, før man har sett/opplevd det!
(Eller man velger å lytte til folk som har erfaring/vet hva de prater om)2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -
Comment
-
Originally posted by Lilfix View Posthahhahha! Det er vell ikke så ille som du sier Haakon O? Hva er forslaget ditt, skru kassa fast til bagasjerommet?
blablabla
Det var alt jeg hadde å si
Jepp!! Slik som alle seriøse bygg du finner her inne, så er kassen skrudd eller boltet fast til selve bilen, selv har jeg en ramme som er boltet fast til eksisterende festepunkter i bilen, så er forsterkere og kasse boltet fast til denne igjen med gjennomgående bolter.
Til nøds kan du feste kassen med ordentlige lastestropper med strammemekanisme om du har gode festepunkter i bagasjerommet, de strikkene du har brukt er beregnet på å feste avisa til bagasjebrettet på sykkelen din når du sykler fra postkassen og hjem, de har ingenting med sikring av tung last å gjøre...desverre.[URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]
Comment
-
Originally posted by kalosturbo View PostBra du lot det hvile i en måned da, sånn at det fikk litt fred og ro... La det ligge et par til så tipper jeg det er i orden
Anyways TS, var som deg for et par år sia sjæl - det viktigste for meg var bare at kassa ikke flytta på seg når jeg kjørte. Men så innså jeg det som Haakon O og co. snakker om her: Nemlig trafikkulykker, som faktisk også har skjedd med bilen min (faren min lånte den og krasja!). Idag har jeg bolta fast kassa mi på 5 punkter gjennom en plate som igjen (med en ramme) sitter i 4 punkter gjennom selve bilen. Er morro å ha en kasse som ikke rikker seg uansett om du drar eller dytter med makt på den. Oppfordrer deg til å teste det sjæl. Litt jobb er det, ja, men du blir veldig fornøyd med det etterpå. Dessuten spiller subbene dine bedre slik også!
Men bra det er lyd igjen da, det var jo step 1!
Btw Haakon O, veldig bra løsning du har - ett solid eksempel!¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III
Comment
-
Skjønner at det er farlig å kjøre rundt uten å bolte fast kassa. Men grunnen til at jeg ikke har gjort dette er fordi det ikke er min bil anlegget sitter i + bileieren skal snart selge bilen og kjøpe ny bil, og da må jeg altså få ut anlegget ettersom jeg ikke vil at han skal selge bilen MED anlegget mitt + jeg skal til millitæret om 1 måned, og da tar jeg ikke med bilen.
MEN når jeg er tilbake om 1 år, kjøper jeg egen bil og DA skal alt bli utført perfekt! Kanskje jeg til og med legger ut bilder her!
Men takk for hjelpen da folkens!
Comment
Comment