Forsøker å få montert et sett Focal 130A1 inn i en Audi A3 (8L, ca. 98-99 mod) i dørtrekkene vha. overgangsringer. Det hele har blitt litt dodgy, fordi opphenget til mellomtonen er littegrann for stor i forhold til overgangsringen, hvilket fører til at det trykkes inn litt rundt hele høyttaleren når jeg monterer på ringen. Jeg forsøkte da med hell å lage en mellomleggsring av vinduspakning, men da ble høyttaleren for dyp til at man kunne få på plass dørtrekket. Det viser seg da også at uten den DIY mellomleggsringen, så er det egentlig ikke helt plass til dørtrekket da heller, men jeg klarer å tvinge det på (blir en liten glippe mellom dørtrekk og dør, men jeg tror den er levelig med. Er ikke min bil ).
Det jeg lurer på er om det er skadelig for høyttaleren at man presser inn opphenget et par millimeter innenfor kanten rundt det hele? Noen som evt. har førstehånds erfaring ift. å fjerne noe av godset som ligger rett bak høyttaleren?
Det jeg lurer på er om det er skadelig for høyttaleren at man presser inn opphenget et par millimeter innenfor kanten rundt det hele? Noen som evt. har førstehånds erfaring ift. å fjerne noe av godset som ligger rett bak høyttaleren?
Comment