Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mulig tvilsom høyttalermontering i Audi A3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mulig tvilsom høyttalermontering i Audi A3

    Forsøker å få montert et sett Focal 130A1 inn i en Audi A3 (8L, ca. 98-99 mod) i dørtrekkene vha. overgangsringer. Det hele har blitt litt dodgy, fordi opphenget til mellomtonen er littegrann for stor i forhold til overgangsringen, hvilket fører til at det trykkes inn litt rundt hele høyttaleren når jeg monterer på ringen. Jeg forsøkte da med hell å lage en mellomleggsring av vinduspakning, men da ble høyttaleren for dyp til at man kunne få på plass dørtrekket. Det viser seg da også at uten den DIY mellomleggsringen, så er det egentlig ikke helt plass til dørtrekket da heller, men jeg klarer å tvinge det på (blir en liten glippe mellom dørtrekk og dør, men jeg tror den er levelig med. Er ikke min bil ).

    Det jeg lurer på er om det er skadelig for høyttaleren at man presser inn opphenget et par millimeter innenfor kanten rundt det hele? Noen som evt. har førstehånds erfaring ift. å fjerne noe av godset som ligger rett bak høyttaleren?

  • #2
    Kapp i vei, men spray litt zinkspray på der du har kappet for å slippe rust..

    Comment


    • #3
      Men noen som har noe formening om det å komprimere høyttaleropphenget? Dette er ikke min bil, og kutting i metallet er last resort. Dessuten trenger jeg å vite spesifikt for denne bilen ang. evt. kutting, da det er farlig nært innfestinga til el-vindusheisen...

      Comment


      • #4
        Tror nok ikke du skal kappe noe som helst bak der. For det er vel faktisk føringsskinnen til vindus heveren som er der. Kapp i den å vindu detter ned
        er vel ikke akkurat heldig å dytte inn nei. Da kan du like gjerne bruke original høyttalerene. Ville prøvet å frisere dørtrekket litt først

        Comment


        • #5
          Hm, da begynner det å brenne et blått lys for de høyttalerne, for jeg klarer ikke å se hva som kan friseres i dørtrekket, siden overgangsringen faktisk er festet der. For å få på plass den hjemmelagde spaceren som forhindrer at opphenget presses inn, så må jeg få økt klaringen med så mye som en cm, vil jeg anslå. Noen flere kreative innspill?

          Comment


          • #6
            Når jeg rotet litt mer i eska til høyttalerne, så fant jeg at det fulgte med gummipakninger som skal ligge mellom høyttaler og underlag. Om jeg bruker begge disse på en høyttaler, så tar ikke lenger monteringsringen borti høyttaleropphenget, og jeg får presset dørpanelet på plass!

            Men da gjenstår det bare ett problem: Jeg må ha to slike ringer til for den andre siden. Er det noen som har to sånne liggende for 130 cm høyttalere, eller vet om et sted man får kjøpt sånt (fant ikke noe vha. google)?

            Comment


            • #7
              Originally posted by BillyIdle View Post
              Hm, da begynner det å brenne et blått lys for de høyttalerne, for jeg klarer ikke å se hva som kan friseres i dørtrekket, siden overgangsringen faktisk er festet der. For å få på plass den hjemmelagde spaceren som forhindrer at opphenget presses inn, så må jeg få økt klaringen med så mye som en cm, vil jeg anslå. Noen flere kreative innspill?
              Sorry, her var det litt feil info fra min side, tenkte helt feil Har frisert litt for mye Beetle og Touran dørtrekk i det siste...

              Men det ser ut til at du har funnet en løsning

              Comment


              • #8
                Ser også ut til at DynaBel fører slike ringer. Skal ta en telefon på mandag, så fikser det seg sikkert

                Comment


                • #9
                  Koblet nylig 5.25" kappa i A3, men hakket eldre, der måtte det kappes bittelitt (selvsagt IKKE skinnen til vindu)..

                  Comment


                  • #10
                    Men du tok den lille "leppa" som stikker ut av den sorte dekkplata?

                    Comment

                    Working...
                    X