Announcement

Collapse
No announcement yet.

JBL GTO7001 monoblokk - Jordfeil/Dynamostøy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JBL GTO7001 monoblokk - Jordfeil/Dynamostøy

    Allå,

    I mitt sammenhackede midlertidige forsterkerrack står en jbl gto7001 klasse d-sak og drifter bakre suber. Denne har jeg i det siste slitt med jordstøy på - men kun når forsterkeren er tilkoblet spiller. Jeg har tre forsterkere. De to andre er konstant tilkoblet og avgir ikke støy, selv ikke om jeg kobler disse til kanalen som 7001'en normalt står på - så jeg tør påstå problemet er låst til forsterkeren. Denne avgir dog ingen form for støy når RCA-kablene ikke står i den, men straks jeg plugger den til har vi jord/dynamostøy i hele anlegget (alle kanaler).

    Jeg antar dette skyldes at den kan ha fått en knekk i forrige installasjon da jeg brukte det som kan klassifiseres som verdens verste jordingspunkt før ombygging. Nå er den dog jordet direkte til godt nedslipt karosseri i tillegg til rett i batteripolen, så dagens jordingsløsning er okå sett fra mine øyne i alle fall.

    Jeg skrudde opp forsterkeren her i går for å se om jeg kunne finne synlige tegn til blåste caps eller svidde jordingsbaner, uten at jeg kunne se noe som helst nevneverdig. Jeg hadde heller ikke multimeter for hende, så jeg fikk ikke målt gnd mot jord på rca-inngangene.

    Forslag? Har noen hatt/løst lignende problemer med slike blokker? Hvilke caps er det som pleier å ryke inni der? Og hvis det er noe så enkelt som en svidd jordingsbane på inngangstrinnet på forsterkeren, vil det da være å anse som fornuftig/safe å bare jorde inngangene på nytt med litt loddebolttrikserier?

    Tilstanden er ikke kritisk da denne ekle blokka etterhvert skal erstattes med noe mindre pusete, men det hadde jo vært greit å hatt støyløs lyd frem til den tid.


    Skal se om jeg ikke kan få gravd frem et par bilder etterhvert.

    thxz2k osv

  • #2
    Er forsterkerrack lagd i metall og forsterker skrudd rett i racken?

    Comment


    • #3
      Nope, "racket" mitt består av ei enkel treplate foreløpig.

      Comment

      Working...
      X