Announcement

Collapse
No announcement yet.

JBL GT5/6 PowerPack 2 - Problemer med å få lyd i høytalere!Hjelp

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• JBL GT5/6 PowerPack 2 - Problemer med å få lyd i høytalere!Hjelp

Heisann..
    Vil bare starte med og si, dette er mitt første forsøk på og koble anlegg til bil..
    Så jeg er så å si en man kan kalle "newbie".

Kjøpte meg JBL GT5/6 PowerPack 2 fra bilradiospesialisten
    Link for speccs e.t.c :
    http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736

Edit: Har sett på flere tråder her, og de flste skriver inn hva slags bil de har osv..

Så : Mazda 323 f GLX - 1996

Har gjort det grunnleggende, dratt strøm fra batteri, styrestrøm, sikring og allt det man skal..
    Men jeg har problemer med og få lyd i diskantene mine i hattehylla og i døra..
    Satte 2x 6''9 i hattehylla, der er det bare skurring.
    Satte 2x 5''6 i dørene, der er det lyd. Men virker som det bare er mellombass og ikke noe diskant

Har gjort som følgende, dratt ledninger rett fra døra og bak til forsterker.Har 1 splitter signalkabel igjen, og en vanlig signalkabel igjen, Men det jeg stusser på er at jeg fortsatt har en signalkabel til. Er det meningen at jeg skal ha 1x signal kabel til monoblokk, og 1 til 4veis forsterker direkte fra cd spiller? Eller går det å koble en fra aux out fra monoblokk til input rear på 4veis?

Styrestrøm, hovedstrøm, sikring osv er riktig koblet. Bass\monoblokk fungerer. Men har problemer med å få 4veis til og gi meg diskanten jeg trenger.. Selvom jeg har input lvl og LP på fullt så er det fortsatt skurring i 6''9 og så å si bare bass i 5''6.

Har en pioner cd spiller, kjøpt nylig i vinter! Er ikke sikker på modell, men den er så ny at det ikke skal være noe problem og koble anlegg til den!

Takker på forhånd på tips og hjelp, har prøvd en del variasjoner men ser ikke ut til at noen fungerer.
    Mvh Tom.
    Last edited by Tomtomiz; 11-07-2011, 19:58.

Du må vel ha 1 signalkabel inn på monoblokken og 2 inn på 4 kanals forsterkeren.
    Da er det greit med ein spiller med 3 utganger for signalkabel.

Har du ikkje 3 utganger på spiller, må du anten splitte signalet og/eller bruke utgangen på eine forsterkeren inn på inngangen på den andre spilleren.

Problemet ditt er heilt sikkert at spilleren har eit LPF på signalutgngen. Du må skru av filteret for du skal få mellomtone og diskant ut av høgtalerene.
    Dette står litt dårligt forklart i bruksanvisningen til spiller.

Comment

Working...
    X