Ja.. sært det problemet her, og det har plagd meg en stund. Når rattet snus rundt, og treffet ett visst punkt, går motoren opp med omtrent 200rpm og det kommer en "klikkelyd" i midbassene. Hva kan problemet være? og hvor i bilen kan det være??? :s
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Høyttalere lager "klikkelyd" og motoren jobber hardere når rattet snus?
Collapse
X
-
9 av 10 tilfeller, (hvis ikke mer) hvor forstyrrelser på lydanlegg i bil forekommer er fra dårlig/mangelfull jording. Sjekk fra spiller til chassis og evt. fra forsterker til chassis. Setebeltefestet til eksterne forsterkere og minuspolen på batteriet foran/bak til spilleren, så er nok saken biffVW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785
Comment
-
Den er god! Skal ut å sjekke jordingen til spilleren nå, jordingen til forsterkeren er veldig god (setebeltebolten).
Forresten, vet dere hvorfor det blir "plonk" lyd av mid-bassene (ja, masse spørsmål, men jeg har møtt på mange feil...)
Har prøvd å EQ, og det funker... men all bassen blir jo borte da/// BIS
Comment
-
Da har litt tid gått, og jeg har fortsatt samme problemet. Lyden kommer med en gang motoren jobber hardere fort (full omdreining på rattet og hurtig rev)
Dette er hva jeg har gjort:
* Byttet dynamo
* Renset begge polene på batteriet, festet både + og - stramt
* Renset og pusset jordingen til batteriet og motorblokken
* Byttet om på signalkablene
* Byttet remotekabelen
* Strammet kontakten til remote
* Sjekket koblingene fra forsterker til høyttalere
* Renset, strammet og pusset jordingen til forsterker
* Strammet kontakten i splitterene til både + og - bak (splitter fra 50mm til 2 25mm)
* Strammet koblingene bak på alle høyttalerne
* Sjekket om det er brudd i noen ledninger
Hva mer er det som gjenstår og sjekke ?! Skal sjekke festet på jordingen på selve motorblokken imorgen, men hvis problemet fortsatt står, så er jeg rådløs.../// BIS
Comment
Comment