Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nye batteripoler og strømledninger fra batteri.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nye batteripoler og strømledninger fra batteri.

    Hei.

    Her er litt om problemet som oppstår når jeg monterer de nye polskoene og 50 ledningene.

    Har de siste dagene montert et musikkanlegg
    Anlegget består av:
    2x12 250x2 W rms subbere
    mono forsterker med max effekt: 1900W
    en annen 4 kanals forsterker til diverse høyttalere
    1F kondensator

    Problemet oppstod igår da jeg:
    Byttet ut + og - kabel fra batteriet til 50 "kvadrats(?)" ledninger til motorblokk og dynamo.
    Byttet ut batteri polesko på + og -
    Koblet opp anlegget til batteriet.(satte ikke i tenninga)

    Batterilampa lyser, har fått hjelp til å starte med startkabler uten lykke.
    Derfor ladet jeg opp batteriet over natten(laderen lyser grønt) og batteriet skal være 100% ladet.
    Batterilampa lyser enda, og ikke noe av elektronik funker.(utenom batterilampa som lyser)
    Motoren går rundt når jeg vrir nøkkelen, men den vil ikke starte.
    Har sjekket sikringer.

    Frontlysene virker ikke, taklampe virker ikke..
    Ikke noe tegn til at jeg skrur på tenninga når jeg gjør det. BARE batterilampa som lyser.

    Noen tips? Desperat

    Bor på fornebu om noen i nærheten har peiling og tid... ^^

    (Oppdaget problemet da jeg skulle lade kondensatoren... Da det ikke skjedde noe da jeg vrei på tenninga)


    Da var problemet fikset!
    Men lykke bringer ulykke.

    Løsning: Bytte ut til orginale polsko,ledninger.

    Problem: Kan ikke bruke anlegget med orginale polsko/ledninger.

    Fordypning av løsning: Løste ut de nye polskoene fra batteri, løste ut ledning fra dynamo og motorblokk.
    Satte på igjen de orginale delene(polsko og ledninger)

    Hvorfor blir bilen fucked med større ledninger/nye polsko?

  • #2
    Har liten tro på at problemet ligger der. Hva slags bil er det?
    Skader sikkert ikke med et par bilder, kan være at vi kan se feilen utifra det.

    Har du multimeter?
    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

    Comment


    • #3
      Dårlig kontakt ein plass. Er berre å måle. er jo ikkje akkurat so masse å velge imellom. (nye kabler og kontakter)

      Comment


      • #4
        Problemet er jo at det er de nye kablene og polskoene som gjør bilen fucked. Kan fikse noen bilder imorgen.
        Kobler jo de nye kablene akkurat som de gamle satt, så jeg skjønner ikke problemet:P (men det er et problem et sted)

        Godt mulig det er dårlig kontakt et sted..

        Bilen er en Audi A3 99mod
        Orginalt batteri og dynamo vil jeg tro.

        Comment


        • #5
          Da var problem fiksed. Feilen var at minusen fra batteri var jorda steder(?) under batteriet og i motorblokk:S

          Comment

          Working...
          X