Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dynamo Passat 3bg

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dynamo Passat 3bg

Hei,

Er det noen som kjenner til Dynamoene på vw passat? det dreier seg om en 1,9TDI (131hk)
    Det jeg lurer på er om det går ann å bytte laderegulatoren på desse? evt. om det finnes 15v laderegulator.

Takker for alle svar

Mvh
    Stig Robert
    Vw Passerask Lowline 1,9TDI-R Variant 2003 mod "Mean Green Sound Machine"
    Digital Designs // Alpine // Soundstream // Audio-System // Pioneer //

det går ann, men spørs hvor slitt akslingen er, er den slitt så er det en pita å få ut, men ta av + polen, demonter dynamoen, så dekselet bak på dynamoen, så skal de være 2 skruer som holder spenningsregulatoren, så tar du med den til en bilrekvisita butikk, får opp til 15,5 spenningsregulator mener jeg, men det vanlige er 14,5-14,7.
    lykke til
    Lars Ole Spitalen
    bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
    anlegg: DD, mtx, kenwood
    skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

Comment

Tusen takk for infoen, bilen er bare kjørt 150' så håper den er grei da! Er en 120amp dynamo så jeg vet. Holder den til et greit anlegg? Vurdere å kjøpe ny fra DCpower!

Comment

Kjøp ny fra DCpower eller Mechman. Jeg angrer ikke et sekund på mitt kjøp fra DCpower.. Betalte ca 5000kr med frakt og ferdig momset å den kom på døra 270a dynamo.

Treng jo strøm når man skal ha over 5000w rms i biln til slutt, hjelpe lite med batteribank og uten stor dynamo ^^
        DCpower Dynamo 270a
        2stk Fi BTL n2 12"
        RF 2500.1 bdcp
        XSpower D3400

Comment

ja, skal til med en 10,000w rms monoblokk og så:P tenkte på den 320amp tyen eg

Comment

Blir knall =) batteribank med 300+amp dynamo = stabil volt 14.4v+
            DCpower Dynamo 270a
            2stk Fi BTL n2 12"
            RF 2500.1 bdcp
            XSpower D3400

Comment

Hvor mye batteribank trenger jeg trur du?

Comment

10.000w rms e mye, ekstremt mye.. Så du trenger vell rundt 6 - 7 stk agm batterier eller mer. men er egentlig litt usikker når det gjelder så mye watt.

Men bare husk på at ladd batteriene opp før du kjører rundt med en ny dynamo. Dynamo vedlikeholder batteriene og ikke lade dem opp fullstendig. Da dynamoen vill jobbe på spreng. og kan bli ødelagt.
                DCpower Dynamo 270a
                2stk Fi BTL n2 12"
                RF 2500.1 bdcp
                XSpower D3400

Comment

Working...
                X