Går ut i fra at det er den store utflippende skjermen du snakker om, og ikke det lille displayet i det avtagbare frontpanelet.
Mest sannsynlig skyldes det en dårlig kontakt i en av endene av kabelen eller kablene som forbinder skjermen med spillerens hovedinnmat.
Jeg vet ikke om det dreier seg om en eller flere kabler, men som regel er det i hvert fall en flatkabel for videosignalet, og inndata fra berøringspanelet som sitter i skjermen.
Strømforsyningen til skjermens bakgrunsbelysning kan enten gå på samme flatkabel eller via en adskilt ledning.
Skulle jeg sjekka den kabelen, ville jeg begynt med å demontere spilleren med skjermen ute, og åpne opp spilleren der kabelen går inn i hovedkretsløpet. Koble vekk kabelen, spray litt spesialrensemiddel for elektronikk på begge flatene, og koble kabelen tilbake igjen.
Hvis dette ikke hjelper, kan man begynne å se på skjermens ende av den samme kabelen, og gjenta leksa der.
Anlegg: Alpine iXA-W407BT, fabrikkmonterte høyttalere, iPhone 4, PXA-H100 Imprint-prosessor, KCE-635UB og en liten USB-harddisk.
Bil: 2008 Ford Mon Dieu sedan 2.0 TDCi
Takk for svar! Det er den utflippbare skjermen det er snakk om ja.
Jeg får vel prøve å se på det i løpet av uka. Hvor kan jeg få kjøpt rensemiddel for elektronikk?
Ikke bruk de mer "universale" rensesprayene, da disse ikke er målrettet mot elektronikk, og derfor kan ha andre, uønskede bieffekter, som f.eks. en tynn hinne med fett som hemmer kontakten etter rens, eller at stoffet inneholder noen uegnede kjemikalier som kan være til skade for kontaktmateriell eller komponenter.
Anlegg: Alpine iXA-W407BT, fabrikkmonterte høyttalere, iPhone 4, PXA-H100 Imprint-prosessor, KCE-635UB og en liten USB-harddisk.
Bil: 2008 Ford Mon Dieu sedan 2.0 TDCi
Comment