Announcement

Collapse
No announcement yet.

dynabel bf8501

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• dynabel bf8501

kjøpt meg ny forsterker nå, men er noe jeg lurer på.
    forsterkeren er en dynabel bf8501, men hvor stor sikring trenger jeg?? har 300A liggende, funker det?? skal legge 2x50mm^2 fra batteri foran til batteriet bak så blir en sikring på hver kabel.

har nå orginal batteri foran og et stinger sp1500d baki. tenkte kjøpe meg et Odyssey pc 2150 å ha baki å flytte stinger batteriet foran. har 120A dynamo. blir det nok strøm??

takker for alle svar

Det er ikke nok strøm, om du har tenkt å "bruke" den litt - og det regner jeg med du kommer til å gjøre. Hva skal man ellers med en 5kw amp..
    Du bør ha minst 2 batterier bak, i tillegg til det foran for å få denne forsterkeren til å holde.
    Husk å jorde batteriene skikkelig og koble forsterkeren rett på batteriene, med dobbelt 50mm2 på både - og +

Mellom batteriene trenger du ikke mer enn 1stk 50mm2 og en 200A i hver ende av kabelen.

Skal du konkurrere, så skal ikke 50mm2 sikres med mer enn 200A i.flg. regelboka..

OM dette holder, kommer an på hvordan du bruker anlegget. Bruk hodet og ikke plag anlegget ned i lave spenninger, for da få du en fin røykmaskin og dårlig med lyd..:P
    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

hmm okei, regner ikke med at det hjelper me et vanlig syre batteri foran hehe??
      så jeg kobler forsterkeren rett på batteriet bak? ikke minus i karosseri?
      det med sikringen skal jeg ha 2 sikringer på samme kabel? altså en i hver ende? og ikke mellom batteri bak å forsterker?

Comment

Alle kabler som går ut ifra pluss på batteriet skal det väre sikring på.og de kablene som går mellom 2 batterier skal sikres i begge ender.
        Lasse Bass Tala
        Proud to be LOUD!!!

Comment

okei
          tenkte på jording, ser det er mange som jorder i feste til setebelt bak og mener det er et godt jordingspunkt, vil det funke like bra vis jeg sveiser fast en bolt M10/M12 fast i karosseriet nokså nærme batteriet så det blir så kort kabel som mulig??

Comment

Originally posted by rune92 View Post
            okei
            tenkte på jording, ser det er mange som jorder i feste til setebelt bak og mener det er et godt jordingspunkt, vil det funke like bra vis jeg sveiser fast en bolt M10/M12 fast i karosseriet nokså nærme batteriet så det blir så kort kabel som mulig??
            Det du gjør er at du jorder BATTERIET bak i sikkerhesselefestet også jorder du alle aktive komponenter på minuspolen på batteriet. På den måten er det kun ladestrømmen som jordes i karrosseriet. Det er ikke om å gjøre å ha så kort kabel som mulig, den leder langt bedre enn blekket i karrossen...
            [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
            [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
            [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

okei takker for svar

Comment

Working...
              X