Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dårlig jording?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dårlig jording?

Hei, satt opp igjen anlegget igjen etter å ha modifisert bilen.

Koblinger:

PLUSS: Batteri - splittboks-kodis/forsterker - kondis - monoblokk
    JORD: Har ikke finni et bra jordings spott enda, men har prøvd steder som hjulbrønnsbolt, beltefeste bolt osv.
    Har prøvd å skrape av lakk med kniv å skru jordinga der, uten lykke.

Problemet:
    Kodis lyser ikke.
    Forsterker lyser, men gir ikke lyd. (Ikke til høyttalere, og tror ikke vifta går heller)

Lurer egentlig på om dette er pga. dårlig jording? Finner nok ut av det imårra, men er utålmodig (Og om det ikke er problemet, kan jeg kanskje få andre svar her?)

Virker som om anlegget får LITT strøm, men ikke nok.

Når jeg kobler til jord feks, lyser ting i 2 sekunder, også blir det borte. Akkurat som et dårlig batteri på lommelykt.

Men reagerer på at kondis ikke lyser i det heletatt, er den død?:S Den er jo ganske ny, og brukt max 5 timer.
    (Ingen sjokkladninger)

På forhånd takk!

EDIT: RCA, remote, høyttaler ledninger er tilkoblet. Noe jeg har glemt?:S

Ellers: Bil starter og går som normalt, lysene lyser fint osv osv.. Så er ikke noe galt med batteri eller strøm, det er bare til anlegget det ikke funker

Hvilken bil er dette?
    Har du prøvd og jorde i dempertårnet?
    Gjorde det på Corollaen jeg hadde.
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Regel #1 er at godset du skal jorde mot må være heilt reint for lakk/galvanisering, med andre ord heilt blankt! Bruk pussepapir eller vinkelsliper til å gjøre jobben skikkelig, når du har skrudd fast jordinga kan du spraye over "rust primer" for å hindre rust i koblingspunktet.

Håper dette hjelper, høres ut som jordings feil, og at forsterkeren jorder seg gjennom RCA kabel som igjen da ikke gir noe jording til kondis.

Mvh
      Stigern
      Vw Passerask Lowline 1,9TDI-R Variant 2003 mod "Mean Green Sound Machine"
      Digital Designs // Alpine // Soundstream // Audio-System // Pioneer //

Comment

Hvis forsterkeren lyser når REM er på, men ikke gir lyd, høres det ut som om jordingen er OK, men PLUSS kanskje mangler.

Har du satt sikring i sikringsholderen? :P

Comment

Originally posted by Miniboom View Post
          Hvis forsterkeren lyser når REM er på, men ikke gir lyd, høres det ut som om jordingen er OK, men PLUSS kanskje mangler.

Har du satt sikring i sikringsholderen? :P
          Du hadde sannelig rett! Det var pluss som manglet. En automatsikring som har blitt stråkket mye på er nok ødelagt^^ Tok den bare vekk. Takk for hjelpa (alle sammen)

Comment

Jeg håper du fortsatt har en sikring på + kabelen, hvis ikke bør du koble fra den kabelen og anskaffe det før du kobler til igjen...

Comment

Har seff sikring på pluss max 30 cm fra batteri

Comment

hehe smil
                spiller: pioneer p88
                front: Hertz MLK 165
                sub: polk sr104 x2
                forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

Comment

Working...
                X