Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til å bli kvitt noe merkelig støy ! 2004 Audi a3 8p 1.9 TDI

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hjelp til å bli kvitt noe merkelig støy ! 2004 Audi a3 8p 1.9 TDI

Bil : 2004 Audi A3 8P 2 dørs.

anlegg :
    Head unit : Kenwood KIV700 med CAN-BUS adapter
    Frontsett : Focal 165KR2
    Bake : Focal 165KRC
    Subb : Focal 40KX
    4 Kanals forsterker : Focal FPS 4.160
    Monoblokk : Focal FP1.800 - Limited Edition
    Effektbatteri : Stinger SPP680

Kabelenne til høytalerenne i dørenne går fra forsterkeren bake frem til døra der de ble loddet på orginal kabelen som gikk i dørenne , ble målt at det var god kontakt før de ble skikkelig isolert å pakket inn igjen.

Alt av relevante jordinger , selv jordingen til motorblokk er sjekket og byttet ut med fetere kabel.

så til selve støyet .
    Slet med kraftig dynaomostøy i starten (er vel typisk diesel biler dette?) men ble kvitt mesteparten ved å bytte ut signalkablenne med noen svindyre skjermedde kabler og flytte delefilterenne fra hjulbrønnen (der og forsterkerenne låg) til under baksete . Støyen jeg nå sliter med er at jeg har en svak skurrelyd i høytalerenne på høyre side , og en relativt høy skurrelyd når jeg bruker blinklys til høyre eller sette bilen i revers, etter en dag med forskjellig prøving tok vi som et siste desperat forsøk å prøvde å koble ut høyre baklykt og Eureka! støyen var borte ! gjore alle kontakt flater i lykta rene og koblet den til igjen , men støyen var der fortsatt.. Kjøpte meg faktisk nye baklykter med innmat og koblet disse til for noen dager siden , men støyen er der fortsatt, men forsvinner altså når jeg kobler ut høyre baklyt...

annet som ble prøvd var å flytte forsterkere og delefiltere overalt i bilen uten det var noe hjelp i.

Tror jeg snart gir opp å seller hele bilen ! Om noen kan komme med noen innspill som kan gjøre sik jeg blir kvitt denne støyen vil jeg være evig taknemmelig !

edit : Strøm kabler og signalkabler er lagt på hver sin side av bilen.
    Last edited by evil-duck; 19-09-2011, 00:40.

Siden ingen ser ut til å kome med noen tips her (som er fult forstårlig!) så lurer jeg på om noen kansje sitter med elektriske tegninger for kretsen til høyre baklys ? Hadde vært helt konge ! Møller var ikke så intresert i å gi meg de tegningenne skjønner dere..

Comment

Tips nr 1.. Bytt ut RingOpelen med en årntli bil..

Tips nr 2: Trekk en egen minuskabel fra spilleren og bak til jordingspunktet til forsterkerne.

Hvordane er jordinger utført i bagasjen? Batteri bak?
      [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
      [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
      [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Spilleren får strøm når du vrir på lysbryteren? Hvis det, så er det den som lager problemer.
        Last edited by IsakAlexander; 09-10-2011, 20:30.
        Dex-p99r, velocity vr450/2100, boston 6.43, 6.4, 8.4

Comment

Working...
        X