Heisann.
Jeg har:
RF frontsett
RF Bakdør høytalere
RF 6x9
koblet i en RF 4 kanaler
2 x SPL dynamics koblet i en Sound Magus(doble monoblokka)
50mm2 dratt bak til fordelerblokk, som videre gir strøm til hver forsterker.
Batteri er ca 2 måneder gammelt.
Alpine CDE 123
6 kanals phono.
Lang historie kort.
Spilte høyt(ikke høyere en vanlig, men på maks volum jeg pleier å bruke.) Har stilt gain med voltmeter.
Sub ga seg, resten av høytalere fortsatte å spille. Skrudde spiller av og på igjen, sub kom tilbake.
Ga på litt igjen, sub kutter etter kort tid. Dette forsøkte jeg et par ganger, og det endte med at forsterker gikk i protect hver gang.
Regnet med at det var sub som kanskje var gåen.
Feilsøking del 1
Kobler strøm av forsterker, passer på at + og - ikke er nær hverandre. Skrur ut elemter av kassa, de virker fine. Tester etter dette, og det spiller bra igjen. Etter ca 10 minutter slutter sub igjen.
Når jeg nå skrur spiller av og på, går ikke lenger forsterker i protect, men det er ingen lyd på sub.
Feilsøking Del 2
Er bekymret for at forsterker er gåen, så forsøker å bytte til en annen jeg vet virker.(test i bil til kamerat samme dag)
Denne har også samme problem.
*Jeg har 12-13 volt inn på forsterker(ene)
*Remote går til monoblikk, så videre til RF forsterker som virker, så denne bør være i orden
*Har byttet om på phonoene, samt forsøkt med ny phono
*Har jo også byttet forsterker
*Tatt strømmen på spiller, ventet 10 min, så koblet til igjen
*Byttet spiller
Ingen av delene over hjelper, jeg får ikke noe signal ut på høytaler utgangene. Har forsøkt med et annet element, har også forsøkt å måle høytalerutgangene med et voltmeter. Eneste reaksjon jeg får, er at polariteten snur når jeg setter - sonden på pluss og motsatt.
Jeg er helt tom for videre ting å prøve, noen forslag?
Det skal nevnes at når jeg testet den andre spilleren, ble det ikke testet så grundig, hvor mye galt kan det være med spilleren min? Den gir signal ut på alle phono utganger.
Mvh
Robin
Jeg har:
RF frontsett
RF Bakdør høytalere
RF 6x9
koblet i en RF 4 kanaler
2 x SPL dynamics koblet i en Sound Magus(doble monoblokka)
50mm2 dratt bak til fordelerblokk, som videre gir strøm til hver forsterker.
Batteri er ca 2 måneder gammelt.
Alpine CDE 123
6 kanals phono.
Lang historie kort.
Spilte høyt(ikke høyere en vanlig, men på maks volum jeg pleier å bruke.) Har stilt gain med voltmeter.
Sub ga seg, resten av høytalere fortsatte å spille. Skrudde spiller av og på igjen, sub kom tilbake.
Ga på litt igjen, sub kutter etter kort tid. Dette forsøkte jeg et par ganger, og det endte med at forsterker gikk i protect hver gang.
Regnet med at det var sub som kanskje var gåen.
Feilsøking del 1
Kobler strøm av forsterker, passer på at + og - ikke er nær hverandre. Skrur ut elemter av kassa, de virker fine. Tester etter dette, og det spiller bra igjen. Etter ca 10 minutter slutter sub igjen.
Når jeg nå skrur spiller av og på, går ikke lenger forsterker i protect, men det er ingen lyd på sub.
Feilsøking Del 2
Er bekymret for at forsterker er gåen, så forsøker å bytte til en annen jeg vet virker.(test i bil til kamerat samme dag)
Denne har også samme problem.
*Jeg har 12-13 volt inn på forsterker(ene)
*Remote går til monoblikk, så videre til RF forsterker som virker, så denne bør være i orden
*Har byttet om på phonoene, samt forsøkt med ny phono
*Har jo også byttet forsterker
*Tatt strømmen på spiller, ventet 10 min, så koblet til igjen
*Byttet spiller
Ingen av delene over hjelper, jeg får ikke noe signal ut på høytaler utgangene. Har forsøkt med et annet element, har også forsøkt å måle høytalerutgangene med et voltmeter. Eneste reaksjon jeg får, er at polariteten snur når jeg setter - sonden på pluss og motsatt.
Jeg er helt tom for videre ting å prøve, noen forslag?
Det skal nevnes at når jeg testet den andre spilleren, ble det ikke testet så grundig, hvor mye galt kan det være med spilleren min? Den gir signal ut på alle phono utganger.
Mvh
Robin
Comment