Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vann i forsterker!!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vann i forsterker!!!

Hei
    Fikk vann i forsterkeren i dag, og da gikk den i protect mode.
    Er forsterkeren ødelagt, eller vil det nytte å tørke den?
    Forsterkeren er en eldre modell Kicker, 5 kanaler. Kx 5.700, eller noe sånt heter den.
    Håper noen har peiling på slikt, eller erfaring.

Rune

du får tørke den å se om den virker etterpå. er vell eneste måten å finne det ut på
    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
    Mvh
    Rune Kvaal

Comment

Jeg kan egentlig ikke gi noe bedre svar enn HLS.
      Hva som skjer inni der avhenger helt og holdent av hvor vannet treffer mens strøm tilføres.

Det beste er å koble bort alt som heter ledninger, og deretter plukke forsterkeren fra hverandre i den grad det lar seg gjøre.

Vær forsiktig med å demontere komponenter som er skrudd rett på metallchassis (utgangstransistorer på kjøleribbe), da disse ofte skal ha kjølepasta og skrus til med momentnøkkel, selv om dette avhenger av produsent og modell.

Fjern i det minste deksler som lar deg komme til innmaten, og tørk vekk fuktighet der du kan komme til med en antistatisk klut. Fuktighet der du ikke kan komme til, tas med hårføner (NB! IKKE varmluftspistol, da disse avgir langt høyere temperaturer, som kan være skadelig for komponenter og loddinger!).

Sett deretter forsterkeren sammen igjen, og koble opp alt unntatt høyttalerutgangene, før du tester igjen.
      Hvis alt går bra da, skru av, og koble på høyttalerne før du prøver igjen.
      Anlegg: Alpine iXA-W407BT, fabrikkmonterte høyttalere, iPhone 4, PXA-H100 Imprint-prosessor, KCE-635UB og en liten USB-harddisk.
      Bil: 2008 Ford Mon Dieu sedan 2.0 TDCi

Comment

Takk for svar.
        Skal prøve å demontere i morgen.
        Poster resultat etterpå

Comment

Da var forsterkeren i drift igjen.
          Tok av topp dekslet, og brukte hårføneren.
          Funket som gull.

Comment

da var du en av de heldige
            // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
            //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
            Mvh
            Rune Kvaal

Comment

Var godt å høre at det løste seg for deg, Slednekk.
              Må si meg enig med HLS at du har hatt flaks, men det skadet jo ikke å prøve.
              Anlegg: Alpine iXA-W407BT, fabrikkmonterte høyttalere, iPhone 4, PXA-H100 Imprint-prosessor, KCE-635UB og en liten USB-harddisk.
              Bil: 2008 Ford Mon Dieu sedan 2.0 TDCi

Comment

Godt med litt flaks. Kanskje jeg skal prøve meg på Lotto i hælga

Comment

Working...
                X