Hola Godtfolk!
Har en del spørsmål om hvordan jeg kan få anlegget mitt til å spille mer db o.l.
Først litt om setupen.
Bilen: Nissan Primera P11 GX. Sedan.
Spiller: Pioneer P88RS2
Mono: Soundstream tarantula XXX-4000D
Subber: 3 x Kicker L7 10"
Frontsett: Kicker QS 65.2
Bakhøytalere(kommer): Kicker QS/RS
Kondensator: Stinger 35F
Batterier 2 x OPTIMA red top
Kabler: Stinger lvl 3 signalkabler, 50mm2 strøm + ground.
Har en EPIC150 dbmåler som jeg driver å måler fram og tilbake med..
Jeg prøvde meg først på en setup hvor subbene lå i hattehylla, noe som jeg trodde ville spille mye bedre pga lufta flyttes "inn" i kupeen. Men har målt hit og dit å kommet fram til at subbene spiller best mot bagasjeluka. Noe som var delvis skuffende, fordi d ville sett kult ut me subbene i hattehylla
Var ikke snakk om mange desibelan, men var litt forskjell. spilte 139db med subbene mot bagasjeluka, noe som jeg synes var litt lite.
Har bygd 3 forskjellige kasser. 2 forskjellige porta kasser, 46 og 43L tror jeg det var. Nå prøver jeg 25L lukket kasse. Tre kasser altså.
Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å spille høyere?
Bilde ble litt lite, menmen
Har en del spørsmål om hvordan jeg kan få anlegget mitt til å spille mer db o.l.
Først litt om setupen.
Bilen: Nissan Primera P11 GX. Sedan.
Spiller: Pioneer P88RS2
Mono: Soundstream tarantula XXX-4000D
Subber: 3 x Kicker L7 10"
Frontsett: Kicker QS 65.2
Bakhøytalere(kommer): Kicker QS/RS
Kondensator: Stinger 35F
Batterier 2 x OPTIMA red top
Kabler: Stinger lvl 3 signalkabler, 50mm2 strøm + ground.
Har en EPIC150 dbmåler som jeg driver å måler fram og tilbake med..
Jeg prøvde meg først på en setup hvor subbene lå i hattehylla, noe som jeg trodde ville spille mye bedre pga lufta flyttes "inn" i kupeen. Men har målt hit og dit å kommet fram til at subbene spiller best mot bagasjeluka. Noe som var delvis skuffende, fordi d ville sett kult ut me subbene i hattehylla
Var ikke snakk om mange desibelan, men var litt forskjell. spilte 139db med subbene mot bagasjeluka, noe som jeg synes var litt lite.
Har bygd 3 forskjellige kasser. 2 forskjellige porta kasser, 46 og 43L tror jeg det var. Nå prøver jeg 25L lukket kasse. Tre kasser altså.
Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å spille høyere?
Bilde ble litt lite, menmen
Comment