Announcement

Collapse
No announcement yet.

fuktig delefilter mulig skadet utgang på forsterker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fuktig delefilter mulig skadet utgang på forsterker

    Et problem som har dukket opp hos meg nylig. Jeg spilte musikk og alt fungerte som det skulle. Plutselig litt høy knitring i frontsett, deretter ble det tilsynelatende dødt på kanalen. Jeg trodde det var en kortslutning av noe slag - men kunne ikke finne noe slikt. Ved nærmere gjennomgang oppdaget jeg at delefilteret som stod på det aktuelle frontsette hadde fått noen dråper vann på skruterminalene. Dette skyldtes en idiotisk plassering av meg og hastverksarbeid. I ettertid har jeg tørka filter, bytta ut kabling men problemet på denne kanalen på forsterkeren vedvarer. Det er svak svak forvrengt lyd fra elementene.
    For å gjøre alt enda mer mystisk har jeg lyd i den andre kanalen fra forsterkeren, men det virker som om volumet er en del lavere enn det skal være.

    Kan fukt ha skapt kortslutning på utsignalet fra forsterkeren som har gitt den en skade på bare en utgang?
    AKtuell forsterker er en Dynabel BF1502.
    never enough!

  • #2
    Originally posted by bass-freek View Post
    Kan fukt ha skapt kortslutning på utsignalet fra forsterkeren som har gitt den en skade på bare en utgang?
    Det er fullt mulig. Jeg ville koblet vekk og åpnet forsterkeren for å se etter synlige indre skader.
    Anlegg: Alpine iXA-W407BT, fabrikkmonterte høyttalere, iPhone 4, PXA-H100 Imprint-prosessor, KCE-635UB og en liten USB-harddisk.
    Bil: 2008 Ford Mon Dieu sedan 2.0 TDCi

    Comment


    • #3
      Det kan være at prosessoren av en eller annen grunn tok støyten, for da jeg bytta utgang på denne ble problemet løst. Kjenner at jeg er litt tilbakeholden med å åpne forsterker. Er ikke sikker på om jeg hadde klart å se en slik skade.
      never enough!

      Comment

      Working...
      X