Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kobling av LIB anlegg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kobling av LIB anlegg

    Kobling av LIB anlegg

    Heisann. Har bestillt meg anlegg fra Hop audio(Lydibilen.no).

    Subben er av type LIB 1212http://lydibilen.no/subwoofer-12/lib-1212
    Monoblokka er LIB 900http://lydibilen.no/forsterkere/lib-900-1d
    Det jeg lurer på er, hvordan kan jeg koble for å få mest trøkk?. Er det to spoler på subben? isåfall, er det pluss og minus utgang på begge spolene? Skal disse paralell kobles eller seriekobles? Hvordan skal så suben kobles på forsterkeren siden det er to utganger?(2 kanaler tror jeg).

    Noen som har erfaring generelt med denne subben/blokka?

    Håper på tips

  • #2
    Du kobler begge elementene i paralell,da vil du få 1ohm.De to pluss og minus utgangene er koblet sammen så det er bare en kanal,grunnen til at det er to pluss og to minus er fordi at det skal være enklere og koble til hvis du skal koble flere basselementer til den.
    Lasse Bass Tala
    Proud to be LOUD!!!

    Comment


    • #3
      Tror han har bare valgt 1 element... Siden det er 2x4Ohm på, og den er på 600rms, og forsterkeren har 600rms på 2ohm, så ville eg kopla det paralellt ( + til + og - til -), da vil du få 2Ohm, vis eg ikkje tar helt feil. Kan høre med LIB, så de sender med "koblings-skjema". Gjorde det hos meg, og var veldig greie
      Adrian Edel

      Mercedes Benz w202 c220
      Audison|Hertz|Focal

      Comment


      • #4
        Opps.leste litt for fort
        Lasse Bass Tala
        Proud to be LOUD!!!

        Comment


        • #5
          det er en monoblokk du har, altså en kanal, det ser ut som 2 kanaler på utsiden, men inne i forsterkeren er disse parralelkoblet, så hvordan du kobler dette på monoblokka spiller ingen rolle, og så parralel kobler du spolene på bassen + på + og - på -
          VW Golf 4
          Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
          Simen Sormbråten

          Comment

          Working...
          X