Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stort irriterende problem HJELP!!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Husker ikke noe med c tror jeg. Men den kobles til høytaalerutgangene bak spilleren 4 stk ledninger og så er det tut og....................................fanskap...
    To lavnivåutganger med justering.. Pluss og minus på signalstyrke..

Comment

ikke for og være frekk eller no, men kansje det har noe med bilen og gjøre......ettersom det er franskt....har ymse erfaringer med peugeot, og 80% er med det elektroniske.... ettersom du bruker orginal spilleren....
      Remi Lilleng

Comment

Men herregud da... Tar meg ikke nær av det! er jo jeg selv som har valgt og kjøpe fransk homsebil.....
        Værste av alt er at den er rød...
        Blir ikke franskt neste gang nei.. Blir pickup fra åttitallet.. Det får jeg i det minste til.. Og forstår meg på og kan reparere uten at det koste 48,000,-

Comment

Akkurat nå spekulerer jeg i om reguleringen på dynamoen kan være terroristen i bilen... En liten kinaproduset turbantytje kanskje.....

Comment

Tjaaaaa.... Dynamoen var det ikke.. Målte over forsterkeren i går igjen.. Var ikke under 14v selv under provosering for å prøve å finne ubalanse....

Jeg klikker......

Comment

Originally posted by GENEXXA View Post
              Hvilken hi/low converter har du?
              Nå har jeg sjekket. Interfacen er en c-qence rca ut adapter

Comment

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736

Vil denne være bedre? Regner med det skal stå høy til lav og ikke omvendt,, skriveleif fra bilradiospesialisten?

Forslag til bedre converter? Ettersom den jeg har er noe jeg hadde liggende.. Er ikke verdensmester på konvertere..
                Last edited by Skinhawk; 16-11-2011, 08:52.

Comment

Idiotisk spørsmål i og med at du har forklart alt i bunn og grun men hva skjer hvis du prøver med en annen spiller eventuelt en annen High-low converter? Hvis ikke det skulle hjelpe hva med å prøve direktestrekk fra spilleren til forsterker, av og til forekommer det feil på kabler så prøv elemineringsmetoden. Begynn framme og jobb deg bakover.
                  Tor Martin Ølberg
                  - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                  Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Har prøvd andre signalkabler og når jeg tenker meg om har jeg jo også prøvd strekk fra en annen spiller der interfacen ikke var involvert og problemet var der enda... Grrrrrrrrrr....

Comment

Virker som at det eneste du ikke har gjort noe med er kondensatorene?

Jeg for min del tror ikke problemet ligger i anlegget, men bilen. Alt fra selve dynamoen, til jordingspunktene i bilen kan være syndige her...
                      /// BIS

Comment

Kondensatorene er 2stk på 1 fahrad stk og alle jordingspunkter er målt og funnet ok. Når det gjelder dynamoen så målte jeg denne i går og fant ingen feil. Målte også spenninga ved forsterkeren og her lå den faktisk ikke under 14v selv ved godt pådrag.. Bare stygg møkkarotete bass..
                        Har lekt litt i dag med adapteren men kunne ikke finne noe gærnt med den...
                        Når bassen funker så slår den pent og hardt men når problemet oppstår mister den den pene bassen og virker litt mere "slarkete"..... Problemet oppstår heller ikke brått men heller med en liten overgang ved f,eks etter over natta og iløpet av en butikktur.. Strøm er det i massevis.. (kjører 10 mil hvær dag t/r jobb)

Comment

Dynamoen er automatisk justert via hjernen i bilen og regulerer seg etter strømbehovet men da ville intervallet vært kortere og problemet ville ikke vært dær når ekstern strømforsyning var tilkoblet....

Comment

Har du målt impedansen i subbene? Kan jo være viklingene har fått seg en støyt. Kommer problemet ved et gitt volum?
                            Vw Passerask Lowline 1,9TDI-R Variant 2003 mod "Mean Green Sound Machine"
                            Digital Designs // Alpine // Soundstream // Audio-System // Pioneer //

Comment

problemet er der uansett volum.
                              subben er ok ingen tegn til krøll, overslag eller noe slikt.. fikk brodern til å måle subben alt skulle være ok.

men nå har jeg sett meg faen på bilen og setter iverk storetterforskning: HELE bilen skal feilsøkes inkludert alle lyspunkter osv,, kan jo være noe som går i jord noe sted eller utvikler noen form for støy...

er tilbake med oppdatering når jobben e utført,, sikkert over helgen.

Comment

Originally posted by Skinhawk View Post
                                problemet er der uansett volum.
                                subben er ok ingen tegn til krøll, overslag eller noe slikt.. fikk brodern til å måle subben alt skulle være ok.

men nå har jeg sett meg faen på bilen og setter iverk storetterforskning: HELE bilen skal feilsøkes inkludert alle lyspunkter osv,, kan jo være noe som går i jord noe sted eller utvikler noen form for støy...

er tilbake med oppdatering når jobben e utført,, sikkert over helgen.
                                sier bare en ting, LYKKE TIL!!! kjerringa hadde en 406 i noen år, den dagen den bilen rulla avgårde fra gårdsplassen her var det jubel, fant ut at en del % av alle kablene til elektronikke der syntes det ut at isolasjonene var malt på har hatt meg noen timer under det karroseriet med multimeter, får bare jeg tenker på den bilen sterke psykologiske traumer
                                Remi Lilleng

Comment

Working...
                                X