Hehehe... Ja og jo nyere bilene blir jo mere pikk pakk og datastyring blir det... Bilen er jo nesten flunke ny så tror feilen hvis det er en ligger i områder der det har blitt gjort inngrep. Men vi får se.. Bare å dra på polet og kjøpe cognac så går nok dette greit... Helt til flaska er tom...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Stort irriterende problem HJELP!!!
Collapse
X
-
Ingen varsellamper på forsterker når dette slår inn?
Hvor varm er lufta rundt forsterkeren når dette skjer?
Tenkte jeg ville ta med et par sjekkpunkter, for når slikt skjer, er det som regel "leave no stone unturned", som det heter så fint på engelsk.Anlegg: Alpine iXA-W407BT, fabrikkmonterte høyttalere, iPhone 4, PXA-H100 Imprint-prosessor, KCE-635UB og en liten USB-harddisk.
Bil: 2008 Ford Mon Dieu sedan 2.0 TDCi
Comment
-
Hadde inne en lignende ny Peugeot på jobben for en stund siden, med orginalt jbl anlegg, å der hørte du ganske tydelig dynamostøy, enda spiller å alt var orginalt, var både på radio og cd, har du prøvd å koble vekk antenne ledningen/antenne forsterkeren? Og jordingsforskjellen fra jordingspunktet på forsterker vs. Orginal jording? Lagt opp ekstra jording mellom spiller og forsterker?Lars Ole Spitalen
bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
anlegg: DD, mtx, kenwood
skrur de meste for de fleste:P ta kontakt
Comment
-
Originally posted by costeau View PostIngen varsellamper på forsterker når dette slår inn?
Hvor varm er lufta rundt forsterkeren når dette skjer?
Tenkte jeg ville ta med et par sjekkpunkter, for når slikt skjer, er det som regel "leave no stone unturned", som det heter så fint på engelsk.
Comment
-
Originally posted by saab9000 View PostHadde inne en lignende ny Peugeot på jobben for en stund siden, med orginalt jbl anlegg, å der hørte du ganske tydelig dynamostøy, enda spiller å alt var orginalt, var både på radio og cd, har du prøvd å koble vekk antenne ledningen/antenne forsterkeren?
Originally posted by saab9000 View PostOg jordingsforskjellen fra jordingspunktet på forsterker vs. Orginal jording? Lagt opp ekstra jording mellom spiller og forsterker?
Blir lettere å svare på dette da.
Comment
-
Bare du har felles jord så skal det ikke være noe problem. Aller simpleste er nok å jorde spilleren ved forsterkeren bak som du selv sier. nb; er ikke alle det hjelper for men av og til kan spenningsforskjellen mellom framme å bak være synderenTor Martin Ølberg
- Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!
Comment
-
-
Hehe. Ja kanskje det.. Får vente til dama kondemnerer nybilen.
Har kanskje funnet feilen,, etter mye cognac og feilsøking, frustrasjon, drikkepauser og hodescratching tok den ene xenonlykta og ballasten kraftig selvmord og nå funker alt,,,???
Men.... Hva vil skje når xenonfaenskapet er reparert??
Vi får se, den franske demonen er ihvertfall midlertidlig henrettet, vi får bare be til asfalten i felleskap om at den for alltid har tatt bosted i noen andres bil...
Comment
-
Xenonutstyret som ikke har vært skikkelig jorda, da, tipper jeg.
Konstruksjonsfeil eller slurv på fabrikken.Anlegg: Alpine iXA-W407BT, fabrikkmonterte høyttalere, iPhone 4, PXA-H100 Imprint-prosessor, KCE-635UB og en liten USB-harddisk.
Bil: 2008 Ford Mon Dieu sedan 2.0 TDCi
Comment
-
En tanke slår meg. Er det ved noen spesielle frekvenser det blir graut? IMpedansen i et element er variabel etter frekvens, og det KAN være en impedansedip ved en bestemt frekvens som nesten kortslutter forsterkeren. En annen ide,er at du treffer akkurat der bilen peaker. Blir det graut også med åpne dører, kan det elimineres bort.Last edited by ADCS-1; 21-11-2011, 03:51.Mathias.... Soundman is alive
Acting normal for some time, but it was so booooring, i went back to be myself.
Gammel 124-drosje,Clarion ADCS-1, McIntosh amp(s), JBL GTi 408 og 600, og 2 GTi 1200. Loud & clear
Comment
-
Originally posted by ADCS-1 View PostEn tanke slår meg. Er det ved noen spesielle frekvenser det blir graut? IMpedansen i et element er variabel etter frekvens, og det KAN være en impedansedip ved en bestemt frekvens som nesten kortslutter forsterkeren. En annen ide,er at du treffer akkurat der bilen peaker. Blir det graut også med åpne dører, kan det elimineres bort.
Jeg minner om at sub og forsterker fungerte i annen bil.
bassen fungerer periodevis og periodevis ikke under samme forhold.Last edited by Skinhawk; 22-11-2011, 00:07.
Comment
Comment