Originally posted by saab9000
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Stort irriterende problem HJELP!!!
Collapse
X
-
Da var fanskapen tilbake,,, xenon har blitt fixa men feilen kom tilbake før dette,, grrrrrr...
Nå har den imidlertid lagt seg til enda en uvane med å være midt i mellom ok og feil..?!
Er som nevnt over som om den tuller med frekvensene og slipper gjennom dritfrekvenser når ting er ugreit. Savner virkelig den tighte bassen... Hadde den bare vært HELT fraværende hadde dette vært enklere..
Comment
-
Kanskje verkstedet ikke har gjort en god nok jobb med å jorde lyktene,
evt. at bilprodusenten har for dårlige spesifikasjoner på jordingskablene til disse lyktene? Bare en tanke…Anlegg: Alpine iXA-W407BT, fabrikkmonterte høyttalere, iPhone 4, PXA-H100 Imprint-prosessor, KCE-635UB og en liten USB-harddisk.
Bil: 2008 Ford Mon Dieu sedan 2.0 TDCi
Comment
-
Originally posted by costeau View PostKanskje verkstedet ikke har gjort en god nok jobb med å jorde lyktene,
evt. at bilprodusenten har for dårlige spesifikasjoner på jordingskablene til disse lyktene? Bare en tanke…
Men kom til å tenke på noe, er ikke bilene mye limt i dag? Kan det ligge noe og kuke det til et sted mellom jordingspunkt bak og batteri? Selv om alt skulle være greit da dette ble målt?
Edit, kom ti, og tenke på at jeg hadde prøvd ekstern strøm....Last edited by Skinhawk; 28-11-2011, 21:09.
Comment
-
Har du testa med annen usbdisk?2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -
Comment
-
Originally posted by Skinhawk View PostMen kom til å tenke på noe, er ikke bilene mye limt i dag? Kan det ligge noe og kuke det til et sted mellom jordingspunkt bak og batteri? Selv om alt skulle være greit da dette ble målt?
Edit, kom ti, og tenke på at jeg hadde prøvd ekstern strøm....
(Det finnes jo Wunderbaum med nybilduft, skulle ikke forundre meg om de bru… øh… rosa elefanter… jippii).
Anlegg: Alpine iXA-W407BT, fabrikkmonterte høyttalere, iPhone 4, PXA-H100 Imprint-prosessor, KCE-635UB og en liten USB-harddisk.
Bil: 2008 Ford Mon Dieu sedan 2.0 TDCi
Comment
-
Her ville eg eliminert signalkilden totalt.
ta en 3,5mmjack til 2 rca kabel. for eksempel denne http://www.biltema.no/no/Kontor---Te...--2-RCA-84649/
Og koble til forsterkeren( husk å aktivere delefilteret!)
så legger du mobilen/ipod/mp3spiller/pcen bak bilen slik at det er minimalt med støymuligheter.(regner med forsterkeren er i bagasjerommet)
samme problem?
prøv da med den eksterne strømkilden samtidig.(inn bakdørene og rett på forsterkeren, tenker på støy)
bruk selfølgelig lydkilder du VET fungerer skikkelig på et annet stereoLast edited by jonnyen; 01-12-2011, 18:25.Ekje noke vits med bass hviss resten av lyden er dass!
Comment
-
Dere blir sikkert å le ballene av dere nå men jeg forsikrer om at det ikke er morsomt i det hele tatt!
Jeg fant feilen under demonteringen av alt utstyret....... De franske homojævlene hadde gjort kukjobb under dæsjbordet.. Var tegn til overslag i noen kabler som sikkert er sårsmaken til problemet.. Problemet er iallefall løst, en snart ett år gammel traumatisk sykdom er nå kurert
, franskmennene har vi ærklært krig mot! Jeg kjøper iallefall ikke flere av selvmordsbilene deres..
Comment
-
Nytt problem:
Kjører musikk, saken er at si jeg spiller på volum 18 som jeg anser som mitt maksvolum så slår bassen greit men jeg vil ha mere trykk, noe jeg vet denne subben leverer lett,,
Så jeg gjør som etter boka og justerer opp gain men får uren bass, men dersom jeg kjører på med mer volum (med gain som opprinnelig) så slår det som faen men diskanten blir jo uutholdelig så dette er jo ikke løsninga.
Ideer?
Comment
Comment