Announcement

Collapse
No announcement yet.

Løs magnet på focal midbass? HJELP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Løs magnet på focal midbass? HJELP

    Jeg fikk montert et focal 165vrs i Lupoen min hos planet hifi i trondheim i november i fjor.
    Kanonlyd i det og jeg har vært veldig fornøyd, bortsett fra litt vibrasjonsstøy i dørene på enkelte frekvenser, som har vært der hele tiden. I hvertfall trodde jeg det var fra dørene.

    Ble lei av å høre på ulyden, så jeg stakk innom forrige lørdag og kjøpte med dynamat, og dempet bagasjeluke, dører og plastpaneler. Ble kvitt det meste fra bakluka, men ulyden fra dørene ble ikke borte. Knota lenge med dette, før jeg tok ut høyttaleren i førersiden for å ta en titt. Da så jeg til min store forskrekkelse at magneten var løs! WTF? Hva gjør jeg nå? Da jeg la hånden over magneten for å stoppe vibrasjonene, hørtes den helt fin ut. Har samme ulyd i passajersiden, så jeg regner med det er det samme som har skjedd der.. Shitshitshit, er høyttalerne mine toast?

    Jeg synes det er rimelig rart, for høyttalerne har stått i fred helt siden de ble montert. Har sendt en mail til Planethifi, men ikke fått svar ennå. Dette må vel være en garantisak, eller? Enten ift selve høyttalerne eller jobben som er gjort?
    Blir veldig glad for råd..

    Full krise, jeg har ikke råd til nye midbasser
    Attached Files

  • #2
    dette bør uten tvil være en garantisak.
    En ting er hvis du smeller på for mye effekt og at man sprenger elementet, men magneten skal fader meg sitte på for det!
    Prosjekt SQ Audi A3

    Comment


    • #3
      Jepp, var det jeg også mente, ja. Er litt skeptisk, siden det er over et år siden jeg kjøpte/fikk montert nå, men feilen har jo vært der lenge så, jeg har ikke tenkt å betale for nye høyttalere i alle fall.. Skal ringe dem opp i morgen og høre.

      Comment


      • #4
        Så lenge magneten er sentrert så kan man lime den med 2 komponent epoxylim. Er som regel 3-4 "tapper" mellom chassis og magnet som sentrerer den. Er det ikke det, må man av med hele membranen/spideren.
        Dex-p99r, velocity vr450/2100, boston 6.43, 6.4, 8.4

        Comment


        • #5
          Hehe, dette problemet er løst for ca elleve måneder siden, men takk for svar.

          Comment


          • #6
            Ja selvfølgelig men hvor mange ganger har vi ikke leitet på nett etter relevant informasjon på et problem og må bla gjennom hundretusen treff på spørsmål og få svar? hehe
            Dex-p99r, velocity vr450/2100, boston 6.43, 6.4, 8.4

            Comment

            Working...
            X