Kjøpte en Cerwin Vega Vmax 152 i dag.
Har bestemt meg for portet kasse med lav tuning.
Har prøvd meg litt med bass box pro, men finner ikke ut nøyaktig hvor stor kasse elementet burde ha.
Cerwin Vega anbefaler subsonic filter på 30hz. Jeg hadde lyst til å tune til 25hz og ha subsonic på 20hz, men vil jo ikke skade elementet ved høye volum.
Volum på kasse burde vel være rundt 100 liter et sted?
Kan komme med specs på element, bare å spørre
Hva anbefaler folket? Takk tips til kommende forslag og tips. Noen som har erfaringer med dette elementet, kanskje?
Update 10.04:
Har nå designet kassen etter de tipsene jeg fikk av dere.
Kassen får et indre volum på 128 liter netto (inkl element og port) og en tuning på 32hz.
Subsonic vil bli satt på 30hz.
I følge WinISD vil da dette se slik ut:
Designet på kassen: Elementet vil sitte i den skrå veggen, og peke inn gjennom ski-luka i baksetet. Dette er i en BMW E34 sedan. Det vil bli tettet 100% rundt kassen, så all lyden kommer rett inn i kupeen.
Ser dette bra ut?
Har bestemt meg for portet kasse med lav tuning.
Har prøvd meg litt med bass box pro, men finner ikke ut nøyaktig hvor stor kasse elementet burde ha.
Cerwin Vega anbefaler subsonic filter på 30hz. Jeg hadde lyst til å tune til 25hz og ha subsonic på 20hz, men vil jo ikke skade elementet ved høye volum.
Volum på kasse burde vel være rundt 100 liter et sted?
Kan komme med specs på element, bare å spørre
Hva anbefaler folket? Takk tips til kommende forslag og tips. Noen som har erfaringer med dette elementet, kanskje?
Update 10.04:
Har nå designet kassen etter de tipsene jeg fikk av dere.
Kassen får et indre volum på 128 liter netto (inkl element og port) og en tuning på 32hz.
Subsonic vil bli satt på 30hz.
I følge WinISD vil da dette se slik ut:
Designet på kassen: Elementet vil sitte i den skrå veggen, og peke inn gjennom ski-luka i baksetet. Dette er i en BMW E34 sedan. Det vil bli tettet 100% rundt kassen, så all lyden kommer rett inn i kupeen.
Ser dette bra ut?
Comment