Announcement

Collapse
No announcement yet.

ulyd i sub

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ulyd i sub

    Hadde en velfungerende sub inntil i går, da jeg flyttet litt rundt på suben og koblet fra og til alle kabler på forsterkeren. Når jeg skrur på tenninga så kommer det en "thump-thump" lyd med 1 sekunds takt. Denne lyden gjentar seg en 10-12 ganger før suben så fungerer igjen(gjentar merkelig nok flere ganger når jeg har på radio på spilleren, enn når jeg spiller via ipod-kabelen). Samme lyden kommer også en gang når jeg skrur av tenningen. Vet ikke om dette er et jordingsproblem, men jordingen fra chassi til forsterker skal være bra. Kan det da være på selve jordtilkoblingen på forsterkeren at det er dårlig kontakt?
    Hadde satt stor pris på om noen har peiling på dette.

    Mvh Bendik

  • #2
    Lukter jording av dette, ja.
    /// BIS

    Comment


    • #3
      kan være signalkabelen som er dårlig, viss den har ligget sammen men strømkabler over lang tid.

      Comment


      • #4
        Hvilket utstyr har du?
        Hvordan har du koblet alt sammen?

        Comment


        • #5
          Koblet du fra batteriet mens du koblet om på forsterkeren?? Hvis ikke så har du nok mest sannsynlig klart å brenne noen jordingsbaner, det skal ALLTID være strømløst når du kobler stereo

          HVOR har du jordet forsterkeren?

          Comment


          • #6
            Forsterkeren er av denne typen: http://www.dynabel.no/Shop/Product/d...sterker/BF1502
            Har + fra batteriet og jording fra sælefestet bak(pusset ned til blankt metall) var ikke noe problem med jording før i går. Kan nok stemme at jordingsbanene har fått seg en smell, da +kabelen(mulig det var jordkabelen) ramlet ut da jeg flyttet på sub-kassen.. Da var ikke batteriet frakoblet. Er dette vanskelig å fikse?
            Last edited by bennarn; 11-06-2012, 10:00.

            Comment


            • #7
              Originally posted by mætzi View Post
              kan være signalkabelen som er dårlig, viss den har ligget sammen men strømkabler over lang tid.
              Signalkabelen ligger på motsatt side av strømkabelen så tror ikke den skal ha tatt noe skade

              Comment

              Working...
              X