Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp! noen som vet hvordan man sjekker om jordina er bra nok?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hjelp! noen som vet hvordan man sjekker om jordina er bra nok?

hei, noen som vet om det går ann å sjekke om jordinga er bra nok?

lurer på om det er jordinga som er problemet.

får når jeg kommer til en viss styrke så "klipper" subben!

men med ett annet element så kunne jeg spille dobbelt så høyt!?

noen ide`r??

jordinga er festa i under koffert låsen. men 50mm2 rein kobber kabel.
    Last edited by Tony88; 14-06-2012, 11:35.

Først av alt: sleng med litt informasjon til oss når du oppretter en tråd, da kan vi lettere hjelpe uten å trenge å lure informasjon ut av deg.

For det andre: hvor store er ledningene dine, og hvor har du jordet? Det beste jordingspunktet for en forsterker er setebeltebolten, og der -skal- metallet være pusset helt klart.
    /// BIS

Comment

Originally posted by BaardI View Post
      Først av alt: sleng med litt informasjon til oss når du oppretter en tråd, da kan vi lettere hjelpe uten å trenge å lure informasjon ut av deg.

For det andre: hvor store er ledningene dine, og hvor har du jordet? Det beste jordingspunktet for en forsterker er setebeltebolten, og der -skal- metallet være pusset helt klart.
      jordinga er festa i under koffert låsen. men 50mm2 rein kobber kabel.

kommer ikke til sikkerhetsbelte feste. kjører passat stasjonsvogn 3b.

er trekkt over alt.

er også pussa ned til metallet.

Comment

Er da ikke noe problem å jorde i setebelte på en 3b
        Ole Petter Holelien
        Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
        Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
        Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

og det er ikke forsterkeren din som ikke får mer ut av denne bassen en den forrige, og dermed kutter?

Comment

Originally posted by Judys Bilstereo View Post
            Er da ikke noe problem å jorde i setebelte på en 3b
            ja hadde jeg bare vist hvordan så hadde det sikkert ikke vært noe problem nei!

men når alt er trekt og påppa så ender det med at jeg river ting i stykker :P

men får gi det en sjans å kikke litt å se om jeg får dette til

Comment

Originally posted by golfnos View Post
              og det er ikke forsterkeren din som ikke får mer ut av denne bassen en den forrige, og dermed kutter?
              nei, det kan ikke være det.

det er en fi btl n3 12

på en rockford fosgate T 4000.1bd.

spiller gørr dårlig, når jeg kjenner at bassen skal begyne å trøkke så kutter den hvis du skjønner hva jeg mener.

Comment

Har selv 3b, det er rimelig enkelt.
                1. riv ut baksetet (kommer ut når du rykker i det)
                2. Løsne en av boltene til setebeltet
                3. Puss til HELT blankt metall
                4. sett på kabelskoen, og monter alt sammen igjen
                5. Sett baksetet på plass igjen, og press det ned i hakkene.

Under koffertlåsen hørtes ut som en elendig plass (uten å vite videre mer om hvor du faktisk mener)
                /// BIS

Comment

Burde ha potensiale til å lage mye lyd!

Hva mener du egentlig med at subben klipper?

Å jorde i setebeltebolten har jeg varierende tro på. Men til relativt små forsterkere kan det være en grei plass. Dempertårn kan også være en god (muligens bedre) plass.
                  Uansett, i tillegg til jording bak må man også oppgradere hovedstrømkablene i motorrommet.

Men når det er snakk om en så stor forsterker så ville jeg personlig følt meg tryggest om jeg la opp både positiv og negativ/jord 50-kvardrat fra motorrommet. (Omså dobbelt opp om du føler for det ) Det må også en batterioppgradering til (gjerne også dynamo) før du virkelig kan dra mye effekt fra en stor forsterker.

Kan også være litt interessant og sett hvordan kasse du har subben i.

Comment

Heller setebelte feste enn dempertårn/bagasjelukelås. Det blir ikke godt nok
                    Ole Petter Holelien
                    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Det med låsen kan jeg forstå, men er virkelig dempertårn en så dårlig plass? Skule tro det var en solid plass, eller er det med tanke på å tulle med feste til demperen? Husker å ha sett flere ganger på SMD forumet at det har blitt anbefalt dempertårn framfor sete/beltefester. Nermere forklaring motas med takk Evnt. om det finnes tester hadde det vert gøy å se.

Comment

Working...
                      X