Announcement

Collapse
No announcement yet.

Må jeg oppgradere dynamo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Må jeg oppgradere dynamo?

    Skal sette inn nytt annlegg i golfen, har ifra før 70 amp dynamo.

    Skal ha 2 forsterkere, subben skal mates med 900 rms, og frontsettet 2*150 rms

    Legger 53 mm2 kabler i bilen til begge forsterkerne, samtidig TB3 ( dynamo kabler ), og et godt batteri!

    Holder dette? eller må man gå til innkjøp av dynamo og?

  • #2
    kjøp deg voltmeter
    http://bilstereosenteret.no/product_...roducts_id=370
    så holder du bare følge med spenningen ,

    + at det skal ikke være noe problem å bruke den orginale dynamoen .
    da det ikke skal være så allt for store strømtrekk med de tallene du sier

    hvilket batteri har du?
    // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
    //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
    Mvh
    Rune Kvaal

    Comment


    • #3
      okei

      tenkte og bestille meg et Odyssey PC1500 batteri til bilen!

      Hvor i bilen kobler jeg inn voltmetere, rett ifra batteriet el?

      Comment


      • #4
        Vet ikke åssen det er på golf, men på audien(muligens passat også) min fra 1998 har jeg mulighet til å koble opp ledninger i ett "rack" under rattet mitt, og der fant jeg ett punkt som strømmen blir tatt når jeg skrur av tenninga.

        Kan evt. sjekke det, ellers så stod det i bruksanvisninga som fulgte med mitt voltmeter at jeg sku jorde den til batteriet og koble meg inn på 12V på tenninga

        Comment


        • #5
          Golf har samme prinsippet som Sengedryss nevner (fet nick foresten!). Jeg koblet spilleren min i en Golf 3, 96 modell til tenninga, så når jeg tar ut nøkkelen av tenninga, blir strømmen kuttet, og spilleren samt forsterker osv dauer.
          Digital Design DD9515, Dynabel BF7501, Focal 165VR, Dynabel BF0802, Alpine CDE-123, Odyssey PC1500

          Comment


          • #6
            Haha, takk

            Visste ikke at det var det systemeet på 3er golf, trodde det var størst sannsynlighet at det var på golf 4.

            Men da er det ikke noe problem, da ere bare å skru vekk dekselet under rattstammen, ta frem multimeteret og måle seg frem til hvem tilkobling som kutter da du skrur av tenninga (Min var nr.2 fra venstre)

            Comment


            • #7
              tnx bestiller meg et i neste uke hvertfall så får man prøve! hehe

              Comment

              Working...
              X