Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forsterkeren for ikke strøm.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Forsterkeren for ikke strøm.

Hei, jeg har nettopp kjøpt meg en ny audi 80, det er lagt kabler til forsterker og sub bakover. Men jeg har ett lite problem. Forsterkeren min får ikke strøm jeg har prøvd med flere forsterkere og andre kabler. jeg har målt strøm bakover å det kommer strøm, men forsterkeren vill ikke ta imot det, jeg har også prøvd å koble forsterkeren rett på batteri men får heller ikke strøm da. Men Forsterkeren funket i en annen bil. Hva kan være problemet ?

Takker for alle svar !

Remote kabelen da ? den blå som skal inn på rem på forsterker.
    Det er den som skrur forsterkeren på

Comment

Originally posted by lyd View Post
      Remote kabelen da ? den blå som skal inn på rem på forsterker.
      Det er den som skrur forsterkeren på
      Den er tilkoblet, men det funket jo i en annen bil å da gjorde jeg det akkurat det samme som var gjort med min bil

Comment

Er vel bare å måle på remote-ledningen om du har spenning der?
        Ofte er jo disse remote-lederene ca UTROLIG tynne, så de ryker av den minste ting. Høres virkelig ut som det er det som er problemet..

For å teste kan du vel bare ta en bitteliten lednings-stump fra pluss-terminalen på forsterker og koble denne rett i remote? (sikkert ikke en bra ting å gjøre, men man får vel sjekket at forsterkeren fungerer i det minste?).

Comment

Originally posted by R-M-I View Post
          Er vel bare å måle på remote-ledningen om du har spenning der?
          Ofte er jo disse remote-lederene ca UTROLIG tynne, så de ryker av den minste ting. Høres virkelig ut som det er det som er problemet..

For å teste kan du vel bare ta en bitteliten lednings-stump fra pluss-terminalen på forsterker og koble denne rett i remote? (sikkert ikke en bra ting å gjøre, men man får vel sjekket at forsterkeren fungerer i det minste?).
          Jeg har faktisk prøvd det, men kan jo prøve igjen. tenkte å bytte ut alt av kabler og legge nytt siden jeg har mye kabler liggende. Men er det remote som bestemmer om forsterkeren skal skrues på når cd-spilleren er på ?

Jeg er ikke så flink med sånt.

Comment

remoten fra cd spillern er den som styrer strømmen til forsterkern.
            Den som også "bestemmer" at forsterker skal slåes på ja

Prøv en remote ledning fra baklysene dine, som er strøm i, slår ikke forsterker seg på da.
            Ja da er det noe gærent med forsterkern
            ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
            Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

Comment

Originally posted by zyphlicous View Post
              Jeg har faktisk prøvd det, men kan jo prøve igjen. tenkte å bytte ut alt av kabler og legge nytt siden jeg har mye kabler liggende. Men er det remote som bestemmer om forsterkeren skal skrues på når cd-spilleren er på ?

Jeg er ikke så flink med sånt.
              Ja.. Remote er "styrestrøm" for forsterkeren...

Det er denne som gir impuls om at forsterkeren skal slåes på når spilleren din går på :P

OM du velger å koble rett fra pluss på forsterker til remote, vil da forsterkeren alltid stå på... Og bilen vil gå tom for strøm om du lar den stå lenge :P Dette er i mine øyne en løsning som bør unngåes.. Om det er selve remoten som evt. følger med signalkabelen din som er røket, så er det beste å bare strekke opp en ny en..gjerne en litt tykkere enn den hårstrå-tykke som pleier å følge med.. Kobles direkte på remote-ledningen ved iso-kontakten, så er det bare å legge denne bak til forsterker :P Meget enkelt.

Comment

Originally posted by R-M-I View Post
                Ja.. Remote er "styrestrøm" for forsterkeren...

Det er denne som gir impuls om at forsterkeren skal slåes på når spilleren din går på :P

OM du velger å koble rett fra pluss på forsterker til remote, vil da forsterkeren alltid stå på... Og bilen vil gå tom for strøm om du lar den stå lenge :P Dette er i mine øyne en løsning som bør unngåes.. Om det er selve remoten som evt. følger med signalkabelen din som er røket, så er det beste å bare strekke opp en ny en..gjerne en litt tykkere enn den hårstrå-tykke som pleier å følge med.. Kobles direkte på remote-ledningen ved iso-kontakten, så er det bare å legge denne bak til forsterker :P Meget enkelt.
                Takker for hjelpen skal prøve å bytte imorgen.

Comment

Originally posted by Akilles View Post
                  remoten fra cd spillern er den som styrer strømmen til forsterkern.
                  Den som også "bestemmer" at forsterker skal slåes på ja

Prøv en remote ledning fra baklysene dine, som er strøm i, slår ikke forsterker seg på da.
                  Ja da er det noe gærent med forsterkern
                  det kan prøves! men Syns det er ganske rart for den forsterkeren funket i en annen bil

Takker for hjelpen !

Comment

Working...
                  X