Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dette er vel dynamo-støy?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Skal det ha noe å si om remote ligger sammen med rca?
    Så noen som sier man kan jorde rca ledningene, hvordan gjøre dette på en bra måte?
    Jeg skjøtet på jordigen til spillern med en strømtjuv, skal jeg ta vekk den gamle jordigen?
    BMW E46 - 320i 1999
    Ground Zero GZIC 525X, Ground Zero GZIC 6503X, Infinity Kappa 475A, 2xRockford P3D412, 1 Farad Rockford & Rockford T2000.1 /// Pioneer DEH-6400BT & 80 AGM

Comment

Gjør ingenting om remote ligger sammen med signalkabler.

Den gamle jordingen kan godt være.

Hvis du skal jorde signalkablene tar du en leder fra ytterskjermen til RCA og kobler til et jordingspunkt. F.eks fra RCA-kabel bak spiller ---> jordingspunkt bak spiller. Da har de samme potensiale, det er fint.
      Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

Comment

Noen tips til hva jeg skal prøve? Hører litt sus, og litt during, akkurat som om man holder på en jack (kabel) til høyttalere som er tilkoblet.

Har omtrent samme i min gamle golf
        Last edited by Anderspr0; 04-10-2012, 21:23.

Comment

Ingen? Forsvinner når jeg holder inn bremsen
          BMW E46 - 320i 1999
          Ground Zero GZIC 525X, Ground Zero GZIC 6503X, Infinity Kappa 475A, 2xRockford P3D412, 1 Farad Rockford & Rockford T2000.1 /// Pioneer DEH-6400BT & 80 AGM

Comment

Har du jordet alle komponentene i anlegget ditt på samme sted?

Hvis ikke, hvor er de forskjellige komponentene jordet?

Du skriver at forsterker er jordet på samme sted som batteriet. Er batteriet foran eller bak i bilen?
            Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

Comment

Batteriet er originalt bak, så jeg brukte samme jordingspunkt (ved reservehjulet, bare på siden). Spiller er jordet forran, i punktet for "ekstrabatteriet" noe som jeg ikke har. Litt rart at bremsepedalen virker inn?
              BMW E46 - 320i 1999

Comment

Jeg hadde jordet rett i batteriet i stede for i karosseriet. Med tykk kabel og så kort som mulig.

Comment

Ingen som har noe svar på dette med brems + støy?

Først hadde jeg RCA fra front på spilleren til Front på forsteker, så fra aux out til rear på forsterkeren. Da ble det en knittrende lyd (som om man holder fingeren på en høytaller jack, dure-lyd).

Så hadde jeg to RCA fra F og R på spiller til forsterkeren. Da fikk jeg denne dure-lyden pluss en høyfrekvent lyd. Omtrent samme som dynamostøy, bare uten variasjoner.

NOEN IDEER? Blir snart gal
                  BMW E46 - 320i 1999

Comment

Ta noen bilder av hvordan det er koplet opp nå. Så kan vi se
                    Med en gang du trykker inn bremsen i fart, synker turtallet ditt. Kan hende du får mindre støy fra dynamo av den grunn.
                    Pioneer DEH-P8100BT - Mosconi Gladen One 60.6 - Magnat Selection 216 - Magnat Selection Reference 213 - Seas Lotus 6.5" - Pioneer GM-D8400M - Pioneer TS-W3002D4 - Rockford Fosgate 10 F Hybrid Kondensator

Comment

Støyen forsvinner bare bremsen trykkes inn litt, uansett når bilen står i ro og ikke har noe med turtallet å gjøre :-)
                      BMW E46 - 320i 1999

Comment

Originally posted by Fredrik View Post
                        Støyen forsvinner bare bremsen trykkes inn litt, uansett når bilen står i ro og ikke har noe med turtallet å gjøre :-)
                        Høres nesten ut som om du dytter på en jordingskabel eller signalkabel med pedalen. Hvor har du trekt kablene? Ellers er det veldig rart. Men som sagt, ta bilde av kablingen og koplingene dine. Kan være lettere å hjelpe deg da.
                        Pioneer DEH-P8100BT - Mosconi Gladen One 60.6 - Magnat Selection 216 - Magnat Selection Reference 213 - Seas Lotus 6.5" - Pioneer GM-D8400M - Pioneer TS-W3002D4 - Rockford Fosgate 10 F Hybrid Kondensator

Comment

Skal få tegnet opp/tatt bilde av det hele. RCA kablene går under dashen, og videre under ratt-dekslet. Men kablene ligger bare i nærheten av bremspedalen, og berører den ikke
                          BMW E46 - 320i 1999

Comment

Kan si at støyen forsvinner når jeg skrur av hovedlysene, med bryteren??
                            BMW E46 - 320i 1999

Comment

Hei! Hører du støy med kun tenning på også(du har ingen støy påvirket av turtall)? om du har hovedlysene av, skjer det da noe med støyen om du bremser? andre forbrukere som påvirker støyen, som f.eks kupévifte, varmetråder..?

Comment

Med tenningen av er det ingen støy. Med bå er den der, tråkker jeg inn bremsen eller slår av hovedlysene forsvinner den. Har to typer støy, en høyfrekvent som er der konstant, og en ligninde jack-støy (om du setter fingrene på en jack som er tilkoblet høyttalere). Får ny spiller til jul, og har kjøpt ett par høykvalitet rca, som jeg skal legge utenfor bilen å sjekke. Skal også kjøpe agm batteri, å ordne bedre jord til forsterkeren.
                                BMW E46 - 320i 1999

Comment

Working...
                                X