Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt komponentsett - Trenger hjelp

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nytt komponentsett - Trenger hjelp

Hei,

Min første post på et forum jeg har hengt på en stund.
    Back to topic!

Har kjøpt med et flott komponentsett fra Focal.
    http://www.focal.com/en/car-audio-so...kit/is-165.php

I denne sammenhengen lurer jeg på hvordan dette skal kobles da delefiltre sitter på hver enkelt av komponentene.

Har jeg forstått det slik at diskantene kobles til mellomtonen, og fra mellomtonen til spiller/forsterker?

Takk

Bilde på side 3
    http://www.focal.com/files/integrati...ser-manual.pdf
    Dex-p99r, velocity vr450/2100, boston 6.43, 6.4, 8.4

Comment

Jeg har sett med igjennom alle manualene på deres websider, men jeg blir ikke klok på den tegningen.
      Det jeg forstår ved denne er at hver av komponentene skal kobles direkte i spiller eller forsterker.

Da vil det si at jeg må koble diskanter på front, og mids på rear for å få nok utganger.

Derfor lurer jeg på om det finnes noe annen måte å koble dette på?
      Som f.eks en kabel fra diskant som kobles til mid, og fra mid til spiller/forsterker?

Takk

Comment

Hvis du kikker på de to + terminalene på basselementet så ser du at den ene har en leder inn til bassen mens den andre har en kondensator i mellom, der kobler du til diskanten på den med kondensatoren.
        Altså som du sier: diskant på bassmellomtone og bassmellomtone til spiller..
        Dex-p99r, velocity vr450/2100, boston 6.43, 6.4, 8.4

Comment

Originally posted by IsakAlexander View Post
          Hvis du kikker på de to + terminalene på basselementet så ser du at den ene har en leder inn til bassen mens den andre har en kondensator i mellom, der kobler du til diskanten på den med kondensatoren.
          Altså som du sier: diskant på bassmellomtone og bassmellomtone til spiller..
          Great!

Tusen takk for godt svar

Comment

Working...
          X