Announcement

Collapse
No announcement yet.

Irriterende støy

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Irriterende støy

Har noe irriterende støy på subben, bilen det er montert i er en Audi A4 1998...
    Støyen er kun når bilen er på, og ser tydelige vibrasjoner på elementet.

Har en 50mm2 kabel fra batteriet og bakover til en fordelingsblokk, for så og gå i en 25mm2 kabel inn på forsterkeren.
    Jordingen er en 25mm2 kabel og er jordet i feste til setebeltet.

Strøm og singal kabelen går på hver sin side av bilen, strøm på venstre og signal på høyre.

Tar jeg ut signal kabelen så forsvinner støyen, noe med cd-spilleren? Er en Groud Zero dvd-mp3 multiduppedittdatt spiller..

Signalkabelen kan være ødelagt, prøv med en ny en.
    1 stk Rockford Fosgate T15KW - 2 stk Alpine PDX-4.150 - 2 stk Earthquake Holees 15 - 2 par Alpine SPX-17PRO - Pioneer DEX P99RS - 4 stk 350A Excessive Amperage - 12 stk Ritar RA12-200D

Comment

Er faktisk signal kabel nr 3 jeg har i bilen, og har støyet slik med alle 3.

Comment

Da virker det som, at jordingen er ryket i utgangen på spilleren. Dvs at phono kabelen jorder via spilleren og lager dynamo støy.

Korriger meg vist jeg tar feil :-)

Comment

Prøvd å jorde signalkabelen??
          Citroen ZX 2.0 16v

Comment

Har du tatt strømkabler inn og ut av forsterker mens RCA-kabler har vært plugget i forsterker da eller? Vil ikke da jord og strøm gå via RCA-kablene og brenne jordingsbaner osv?
            Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

Comment

har ikke tatt ut strømkabelen mens rca-kablene har vært plugget i.
              Men at jordingen i utgangen på spilleren er gåen er ikke en usannsynlig ting..
              Hørte også noe knitring eller lignende her om dagen. får prøve og spille litt mere.

Comment

Har du koblet med batteriet tilkoblet?

Du skal prøve å spille litt mer? Er det ikke lurt å finne ut av, og rette opp i feilen før man bruker anlegget videre?
                Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

Comment

Prøvd å jorde spiller og forsterker på samme jordingspunkt som batteriet?
                  Pioneer DEH-P8100BT - Mosconi Gladen One 60.6 - Magnat Selection 216 - Magnat Selection Reference 213 - Seas Lotus 6.5" - Pioneer GM-D8400M - Pioneer TS-W3002D4 - Rockford Fosgate 10 F Hybrid Kondensator

Comment

nei, blir jo et svartens kabelstrekk da forsterkeren står i bagasjerommet.

Comment

Working...
                    X