Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sliter med "skrangle" lyd fra Focal sub

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sliter med "skrangle" lyd fra Focal sub

Hei,

Fikk omsider innstalert min subwoofer kasse i går.
    Alt spiller veldig bra, men sliter med at elementet avgir en slags skranglelyd.
    Trenger ikke å spille høyt for at den skal komme.
    Har skrudd ut elementet for å se om det var noe løst i kassa og i den forbindelse tok jeg også å la en gummipakkning mellom elementet og kassa.
    Er elementet ødelagt på noe måte, eller må jeg bare leve med det?

Om det var noe å si så blir den drevet av en Alpine PDX 1*600

Legger ved en liten video (begynner litt utover i filmen)

Hadde samme lyden i mine focal subbere også. De kom nye med løse magneter og oppheng. Flere som har slitt litt med Focal. Tror de trenger en bedre kvalitetskontroll på varene sine før de sender ut til kundene sine. Men Focal er veldig nice spør du meg, mte bra fra den produsenten.

Comment

Takk for raskt svar

Da var det som jeg fryktet, kanskje jeg må jakte på et nytt element, dog er det ikke så mye å velge mellom i 11"

EDIT:
      Dumt spørsmål, men vil jeg merke noe serlig forskjell på disse i min langt fra opptimale kasse?
      Vet dessverre ikke volumet på den, men vil tro rundt 20 liter et sted.
      Den blir som sagt drevet av en PDX 1*600

http://www.audiocomponent.es/subwoof...-37_41_99.html
      Last edited by Beining; 17-10-2012, 01:51.

Comment

På min var det løs spider
        Pioneer - McIntosh - Brax - StP - XS Power - LIB

Comment

Begynner å bli redd det er noe løst et sted ja, tenkte først det kanskje var kabelen eller noe slikt bak elementet, men for å være ærlig tviler jeg på om en tynn kabel kan klare å lage den lyden der.

Er nok bare å bite i det sure eplet å gå for en ny, da er bare spørsmålet om jeg skal gå "fyllt ut" på 27KX eller kjøpe det samme som jeg har?
          Frontsettet er KRX2, så tenker jo at en sub i samme serie sikkert er kult

Comment

Ta og sjekk subben fysisk først og se om det er noe løst, kan være kabelen som lager lyd også

Comment

Ta av støvhetta i midten og se om det er en på innsiden som er løs. Er faktisk dobbel støvhette på mange element. Kan bare lime den med kontaktlim etterpå.
              Dex-p99r, velocity vr450/2100, boston 6.43, 6.4, 8.4

Comment

Working...
              X