Skal da oppgradere jordinger og strøm til batteri/dynamo.
Har forsåvidt funnet 3 kabler jeg er ganske sikker på at stemmer, men poster her for å være sikker
1) JORDING TIL BATTERI:
2) STRØM FRA DYNAMO TIL BATTERI:
3) JORDING AV DYNAMMO:
Lurer da på om de punkene jeg har funnet stemmer overens med overskriften, og er dette "the big 3"?
Har også et lite dilemma med batteri polene:
Som du ser så er det koblet til 3stk kabler til plussen. En av de blir jo byttet ut med 50kvadrat ledning. Så tilsammen blir det 4 kabler på plussen; 50kvm forsterker, 50kvm dynamo, og 2x original som går til resten av bilen. Det sitter også på en sikring der som det antageligvis ikke er så lurt å fjerne.
Dilemaet er vel da egentlig: Hvordan skal jeg koble til strøm til forsterker?
Kunne jo antageligvis koblet den til UNDER den kabelskolen til høyre der, er det en god løsning?
Diverse andre spørsmål:
RCA kabelen skal jo som kjent helst ikke være nært strømkabelen, right?
Det vil da si at den heller ikke skal være nær karosseriet på bilen?(Siden dette fører strøm(jord) tilbake til batteriet?
Jording av forsterker:
Tenker å bruke beltefestet bak, da jeg slipper å lage noen nye hull osv.
Er det sånn at fremgangsmåten her blir:
Skru av belte festet, puss vekk ned til metall, plasser kabelsko over hull, for så å skru bolten ned igjen?
Batterikapasitet:
Har da batteri kapasitet på 45A har jeg funnet ut. Holder dette til 2x250WRMS 12"?
Hvordan finner jeg ut hvor mye dynamoen min lader?
Hva betyr det egentlig at batteriet har 45A? Forsterker sikringen er jo på 150A tror jeg, om batteriet kun kan levere 45A, ryker vel ikke sikringen noen gang?
Dette ble endel spørsmål, så takk til dere om gidder lese igjennom, og komme med litt support
EDIT: Finnes det batteriterminaler med 2x50/54 ut?
Har forsåvidt funnet 3 kabler jeg er ganske sikker på at stemmer, men poster her for å være sikker
1) JORDING TIL BATTERI:
2) STRØM FRA DYNAMO TIL BATTERI:
3) JORDING AV DYNAMMO:
Lurer da på om de punkene jeg har funnet stemmer overens med overskriften, og er dette "the big 3"?
Har også et lite dilemma med batteri polene:
Som du ser så er det koblet til 3stk kabler til plussen. En av de blir jo byttet ut med 50kvadrat ledning. Så tilsammen blir det 4 kabler på plussen; 50kvm forsterker, 50kvm dynamo, og 2x original som går til resten av bilen. Det sitter også på en sikring der som det antageligvis ikke er så lurt å fjerne.
Dilemaet er vel da egentlig: Hvordan skal jeg koble til strøm til forsterker?
Kunne jo antageligvis koblet den til UNDER den kabelskolen til høyre der, er det en god løsning?
Diverse andre spørsmål:
RCA kabelen skal jo som kjent helst ikke være nært strømkabelen, right?
Det vil da si at den heller ikke skal være nær karosseriet på bilen?(Siden dette fører strøm(jord) tilbake til batteriet?
Jording av forsterker:
Tenker å bruke beltefestet bak, da jeg slipper å lage noen nye hull osv.
Er det sånn at fremgangsmåten her blir:
Skru av belte festet, puss vekk ned til metall, plasser kabelsko over hull, for så å skru bolten ned igjen?
Batterikapasitet:
Har da batteri kapasitet på 45A har jeg funnet ut. Holder dette til 2x250WRMS 12"?
Hvordan finner jeg ut hvor mye dynamoen min lader?
Hva betyr det egentlig at batteriet har 45A? Forsterker sikringen er jo på 150A tror jeg, om batteriet kun kan levere 45A, ryker vel ikke sikringen noen gang?
Dette ble endel spørsmål, så takk til dere om gidder lese igjennom, og komme med litt support
EDIT: Finnes det batteriterminaler med 2x50/54 ut?
Comment