Announcement

Collapse
No announcement yet.

GZPA 10.000 SPL lyd problem!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• GZPA 10.000 SPL lyd problem!!

hei, jeg har en ground zro 10.000 spl forsterker som jeg koblet igår på en orion hcca 15.4 som vi lastet i 2ohm på denne forsterkeren. har ett oddesey pc 2150s har også 50mm2 hele veien fra dynamo osv til batteriet bak.

spilte bra når vi koblet det, men etter at jeg spilte 1time på høyt volum så mistet jeg plutselig alt trykk fra forsterker, den lyser grønt å lukter ingenting men gir ikke lyd fra seg før jeg nesten max på spilleren!?

har testet andre phono kabler.

håper på noe hjelp angående dette

Nå er ikke ett 2150mer enn du må ha på den forsterkeren... Og har du spilt høyt en time kan det fort være du har fått for lite strøm.... Disse forsterkerene er desverre ikke helt feilfri i utgangspunktet heller......
    Ole Petter Holelien
    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

med den forsterkern .. så er det nesten jeg har strømproblemer (viss jeg hadde hatt den)... :P

2 stk 2150
      1 stk PC1500
      1 stk maxxima

4 x50mm2 kabler bakover
      270a dynamo

dette er bare noe du må ha for å ha en 10Kw forsterker..... uten å ødelegge den... så ikke rart om den har tatt kveld
      // Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
      //94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\
      Mvh
      Rune Kvaal

Comment

Originally posted by HLS View Post
        med den forsterkern .. så er det nesten jeg har strømproblemer (viss jeg hadde hatt den)... :P

2 stk 2150
        1 stk PC1500
        1 stk maxxima

4 x50mm2 kabler bakover
        270a dynamo

dette er bare noe du må ha for å ha en 10Kw forsterker..... uten å ødelegge den... så ikke rart om den har tatt kveld

Ser ikke ut som det er 10kw..

Hvis det er denne: http://www.iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=17112 ?

2 ohm = 4500 Watt RMS @

Men spiller egentlig ingen rolle, Strøm er viktig uansett...
        Trekker sikkert sinnsykt med strøm den der monoblokka..!!

Har du målt hvor mange volt det er på forsterker når du spiller høyt ?

Comment

roli nå Rune jeg kjørte med 70amp dynamo på 11.000 rms forsterkere men til trådstarter, har hørt at dette er forsterkere gz har slitt litt med, samme med 20kwern. du MÅ ha flere batterier og mere kabler som Rune sier her for å kjøre strømmen safe i allefall. at det er utlada batteri som er grunnen her skal du ikke se bort i fra lad det opp over ej natt å prøv igjen så finner du fort ut det
          MVH, Øivind Sandvik
          sigpic
          www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
          www.sandviksbassogbongel.com

Comment

det der er en annen amp Morten mener de har to utgaver av den 10kwern
            MVH, Øivind Sandvik
            sigpic
            www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
            www.sandviksbassogbongel.com

Comment

mange forsterkere har et 2 trinns beskytelses kretsløp -da senker de spenningen til utgangne og oppleves som lavere volum -eller treer inn et mutings krets som demper nivå på lyden, og om dette ikke "hjelper" på bat. spenningen går den i protection og slår seg av og unngå at sw. transistorene svis da de prøver å levere mer strøm enn det som går inn....

derfor synes jeg du skal prøve slik de anbefalte: med ny topp ladet batteri, og mål spenningen hele tiden og se om det samme skjeer igjen og har noe sammenheng med bat spenningen husk å måle spenningen direkt på terminalene til forsterkeren for da vil du også måle om det kan være andre feil -som dårlig jording
              --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
              -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Comment

Hadde mye det samme problemet tidligere ! Anlegget spilte dritt ! Hadde et gelebatteri fra bilradiospes til 3500 (?) Elns ! Det ble

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Comment

Det ble myyye bedre mee en gang eg kjøpte nytt batteri.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Comment

jeg har fikset problemet nå. ringte tommy dahl å hørte med han siden det er han jeg kjøpte den av.

fikk beskjed om å ta å koble den fra å koble på en lys pære i strøm terminalene på forsterkeren å la den lade seg ut å koble den igjen. å da funka den som den skulle

takker får svar

Comment

Originally posted by Tony88 View Post
                      fikk beskjed om å ta å koble den fra å koble på en lys pære i strøm terminalene på forsterkeren å la den lade seg ut å koble den igjen. å da funka den som den skulle

takker får svar
                      Dette er måten og gjøre det på
                      Audi A6 Helix: Pioneer DEX-P99RS - 3 stk Helix P200 Precision - Helix RS6.3 Competition - Helix SPXL 1000 - Helix SPXL 12"
                      Audi S6 Brax: Pioneer DEX-P99RS - Brax Matrix PP 6.5" - Brax Matrix X4 - Brax X2000.2 - 2 stk Brax Matrix 10.1

Comment

Working...
                      X