Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sub problem!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sub problem!

    Har fått et merkelig sub problem !
    Har en p99rs som jeg kjører 4veis aktiv deling med !

    Har 3 forsterkere. Den ene er en firkanals alpine pdx. Denne kjører midbass og diskant.
    Den andre firkanaleren, dls xa40 kjører midrange for seg selv
    Den siste forsterkeren, rockford t1500-1bd kjører 2 alpine type r 12" subber. Alle disse har såklart sine egne rca kabler.
    Problemet mitt er at når jeg muter alt utenom midrange , slår subbene! Er ikke noe bra bass, de bare støyer liksom ! Når jeg trekker ut rca kablene til monoblokken , slutter problemet! Noen som har aaaning hva som gjør dette ?
    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

  • #2
    Bump!

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

    Comment


    • #3
      Når du ikke muter subutgangen, er bassen normal da? Spiller det som det skal?
      [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

      Comment


      • #4
        Jaaa jeg tror det ! Eneste problemet er at etter lengre tid gr forsterkeren som driver middene i protect!

        Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

        Comment


        • #5
          Buuump
          Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

          Comment


          • #6
            Det tar forresten ca 1 time før mellomtonene slutter å spille / forsterkeren går i protect. Må da slå av og på spilleren for at de skal komme på igjen , me gir seg med en gang jeg skrur opp igjen. Problemet har vært her i noen uker nå. Før det var det intet problem. Er forresten dyre rca kabler jrg bruker også !

            Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

            Comment


            • #7
              Buump!

              Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

              Comment


              • #8
                rf forsterkeren må få "støyen" på vei fra spilleren, så den kommer vel enten fra spiller eller kabel. Dls forsterkeren går vel i protect enten pga varmgang eller for lav spenning?

                Comment


                • #9
                  Kan være det er pga lav spenning da.. ladespenningen varierer fra 13.4 til 11.1 ifølge spilleren min.. kan også nevne at jeg får på og av dunk fra spillern! Er egentlig ikke noe dunk når jeg skrur på mer , men subben begynner ikke spille før en 10sec

                  Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

                  Comment


                  • #10
                    Fant ut problemet med middene ! Har en 6ch RCA kabel fra stinger som ikke er helt god.. bak spilleren var gummien løsna rundt selve plugga, slik at kablene låg uisolert..

                    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

                    Comment

                    Working...
                    X