Announcement

Collapse
No announcement yet.

Strøm og atter strøm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Kan du ikke prøve å dra en kabel direkte fra minus på batteriet da? Blir blinkingen borte da, så sier det seg selv hva du må gjøre.
    Trenger jo ikke å legge den opp pent bare for å prøve, kan jo dra den på utsiden av bilen eller noe slikt....

    Comment


    • #17
      Som Alfert sier. koster så lite å prøve det. jeg er nesten sikker på at problemet ligger der. mål også strømtrekk og spenning på forskjellige plasser både før og etter.
      MVH, Øivind Sandvik
      sigpic
      www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
      www.sandviksbassogbongel.com

      Comment


      • #18
        Hvorfor gjøre det på rånemetoden når man kan gjøre det på den "korrekte" måten som jeg skrev tidligere?
        Fram med multimeteret og måle hvor spenningsfallet inntreffer og deretter fikse problemet.
        Jonas Tautra
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

        Comment


        • #19
          Og videre: Kan du forklare punkt for punkt hvordan du oppdaterte kablene ved dynamobytte? Hvilke kabler du byttet og til hvor store kabler?
          Jonas Tautra
          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

          Comment


          • #20
            fra + på dynami til batteriet 50 kv. Fra batteriet til chassi 50 Kv. kabel til jording på motor kom jeg ikke til . Den er gjemt så godt, at jeg nesten tror du må ut med motoren for å nå den. Tenkte alternativt, på å jorde et annet punkt på motoren og til chassi vist det har noe å si. Rånemåten vet jeg ikke noe om. Ble montert av et bilstereo verksted :-)

            Comment


            • #21
              Og det med jordingskabelen skal jeg prøve å få til direkte fra batteriet. Da anlegget var montert, mener jeg å huske at spenningen bak lå på like over 12 volt. Etter dynamo bytte så målte vi det til 14.8 så noe har skjedd. Har ikke måle verktøy hjemme. Men kan dra på verkstedet der dynamoen ble montert for å måle.

              Comment


              • #22
                Om du kjører 190A dynamo på den originale jordingen til motorblokka skjønner jeg at du får spennigsfall. Spenning uten stereo i gang og med stereo på full guffe er to helt forskjellige ting. Om du ikke har oppgradert den originale jordingen som ofte er meget tynn så vil du få mer spenningsfall med større dynamo enn med den originale.
                Så tror ikke du kan skylde på bilstereosjappa her om det er du som har styrt med kabelene under motorrom
                Jonas Tautra
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                Comment


                • #23
                  Har aldri skylt på stereo sjappa, han har gjort en kjempejobb. Men er jordet bak i stolfestet og har selv drevet å byttet kablene i motor rommet. Problemet er å få jordet kabelen til motoren. Men får vel ta den jobben he he. Skal se om jeg får heist opp bilen i løpet av uka og kommet under. Men tror det kommer til å bli en jævla jobb.Batteriene står nå på lading. Så får vi se hva vi får til. Kommer med en update utover uka.

                  Comment


                  • #24
                    Fikk bare inntrykk av at sjappa kanskje fikk litt pes for dette
                    Går fint å jorde motorblokka et annet sted om det er veldig vanskelig å komme til der den originale jordinga er. Men beste er nok å finne et punkt nært dynamoen, gjerne på selve dynamoen om det er mulig.
                    Men jeg vil også anbefale egen kabel til jord fra dynamo til bak i bilen med såpass stor dynamo.
                    Jonas Tautra
                    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                    Comment


                    • #25
                      Hei og takk for svar. Skal sjekke om det er et sted i nærheten av dynamo og jorde. Men direkte på dynamo, der ser jeg ingen steder å feste jording så det blir nok litt verre he he

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by woodpile View Post
                        Hei og takk for svar. Skal sjekke om det er et sted i nærheten av dynamo og jorde. Men direkte på dynamo, der ser jeg ingen steder å feste jording så det blir nok litt verre he he
                        Du kan ikke jorde i en av boltene som fester dynamo til motor og kjøre den til batteri?

                        Comment


                        • #27
                          Ok det kan jeg prøve på. Men trodde det måtte direkte fra dynamo til Chassi. Men gårdet så , så løser det mange problemer :-)

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by golfnos View Post
                            Du kan ikke jorde i en av boltene som fester dynamo til motor og kjøre den til batteri?
                            så lenge du kjører den på minus på batteriet så er vel det så godt som det beste stedet den kan bli kjørt
                            mail
                            skype
                            pm

                            Comment


                            • #29
                              Har for mye strømtap og lysblink selv, og jeg har gjort akkurat som skrevet over her, og feste jordingen i beltefestet baki. Har ikke fått testet og legge jording direkte fra batteriet og bakover, så det må jeg få gjort, + oppgradere alt av kabler mellom dynamo og batteri og jording. Fikk svar på mye jeg har lurt på her veldig lenge, så takk, og God jul!
                              Mvh Myrland
                              Kenwood-Digital Designs-Ground Zero-GladenNorwegian Champion Street Trunk 2013

                              Comment


                              • #30
                                Å du blinkende lys go dag!

                                Har nå gått igjennom jordingen 1 gang til. Lagt opp 50Kv fra dynamo til batteriet og målt spenningen bak. den ligger på 14.8. Men faenskapet blinker som et tivoli enda. Nå vet jeg ikke neste steg. Jorde helt bak? Fra dynamo? Kan vel prøves men får slag av å tenke på hvor mye jobb det er. Må nesten ut med alt igjen.

                                Skal vente til taksten på sharan er tatt så får jeg se. Blir den kondemnert, så går anlegget i ny bilen. Dvs vist ingen kjøper det og responsen har vært laber så langt. Må nesten gi det bort gratis skal folk ta imot det :-)

                                Comment

                                Working...
                                X