Announcement

Collapse
No announcement yet.

Strøm og atter strøm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Strøm og atter strøm

    Som kansje noen vet, så har jeg et prosjekt gående med min sharan. Vært litt plaget med blinking i lys med mye bassdrag. Bytta til 190 Amp dynamo, kjører 2 stk 95 Amp Agm batterier. Har Fredags kveld i 5 timer demontert motor rommet for å oppgradere kabler. Nå er det jordet i hue og røva, slipt til bart metal oppgradert fra dynamo osv. Kabler er stinger 50 kv.
    Men blinker enda litt i lysene når jeg drar på med bass. Så nå er jeg litt rådvill? Hva er neste steg.
    Liker ikke at det blinker :-(
    Last edited by woodpile; 24-11-2012, 02:18.

  • #2
    flere batteri, å sørg for at du lader dem litt opp før du drar på
    FI SP4
    LIB
    Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
    DD4LIFE

    Comment


    • #3
      Er batteriene iorden? Skjønner ikke at det skal være noe problem, du har da ikke så mye strømtrekk Jeg har kjørt med tilnærmet oppsett som deg med 1x Odyssey PC 1500 uten blinking. Det har igrunn ikke vært noe tema etter at jeg gikk over til odyssey...og jeg har bare 90a dynamo (enda)
      Ole Petter Holelien
      Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
      Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
      Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

      Comment


      • #4
        Høres ut som noe er galt. Prøv å finn ut hvor spenningsfallet skjer ved å måle mellom jordingspunkter og andre enden av samme kabel
        Jonas Tautra
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

        Comment


        • #5
          kjører du jord gjennom karoseri eller har du kabel til jord bakover?
          MVH, Øivind Sandvik
          sigpic
          www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
          www.sandviksbassogbongel.com

          Comment


          • #6
            Der må Judys bilstereo svare.

            Har kansje en mistanke at jordings punktet bak er dårlig? Enig i at det ikke skal være så stort strømtrekk, så litt bekymret i forhold til våren når det skal inn 2 stk 15" og en anelse større forsterker

            Comment


            • #7
              Hadde før dette opsettet, den største Alpine monoblokka og Jl 12" mindre opsett men det var ikke noe blinking som jeg kunne se :-)

              Comment


              • #8
                Har sett litt på prosjekt-tråden din, og stemmer det at du kun har 50mm2 PLUSS kabel strekt fra batteri og til bagasjerommet ?



                ser det vel her:
                Har du alså JORDING i karosseriet bak i bilen ?
                Last edited by Hifonic; 25-11-2012, 12:21.

                Comment


                • #9
                  Ja stemmer det, har kun jording bak i bilen. Koblet opp ab Judys bilstereo så det skal være gjort ordentlig :-)

                  Comment


                  • #10
                    Er kun jordet bak i setebelte . Men første gang dette evnt er ett problem med ett så lite oppsett i vw...
                    Men klart må det til med kabel fra fronten så må det bare til da Men la ikke merke til noe blinking det lille vi prøvde her før du dro ...
                    Last edited by Judys Bilstereo; 25-11-2012, 09:24.
                    Ole Petter Holelien
                    Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                    Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                    Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                    Comment


                    • #11
                      Ikke for å stjele tråden -woodpile, men hva er grunnregelen? SKAL man jorde til batteriet foran, altså legge jording sammen med strømkabelen bakover? Eller kan man jorde forsterkerne baki? Hvis man bare har ett batteri foran (ingen bak) og flere forsterkere, kan man da jorde meg fordelingsblokk?
                      You know, Im all about that bass...

                      Comment


                      • #12
                        legg opp jording sammen med plusskabelen. er altid greit. har vært borti my ymse når det gjelder å jorde i karosseriet. på golfen var det hørbar forskjell da jeg la opp kabel til jord. pluss at all blinking forsvant.
                        MVH, Øivind Sandvik
                        sigpic
                        www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
                        www.sandviksbassogbongel.com

                        Comment


                        • #13
                          Legger ut en video snut når jeg spilte i går. Her har jeg justert ned bassen en god del. Ser ydelig at noe skjer he he :-)

                          Last edited by woodpile; 25-11-2012, 19:59.

                          Comment


                          • #14
                            Greit ja, lett nei
                            Ole Petter Holelien
                            Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                            Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                            Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

                            Comment


                            • #15
                              Har du noen ide på hva vi kan finne på for å løse dette problemet :-)

                              Comment

                              Working...
                              X