Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til å koble anlegg!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp til å koble anlegg!

    Hallå!

    Har en Dynabel BF4501. Kjøpte også 2 stk 12" bassere på 500w rms med 2x4 spole. Kobla de opp, og etter 1 måned så var de sprengt. Etter det kjøpte jeg to nye bassere på 500w rms med 2x2 spole (Ground Zero testvinnere). Det gikk 1 måned med disse også, så var de også sprengt.

    Har en kamerat som vissnok har peiling på anlegg. Han har hjelpa meg å koble, og det har gått dårlig hver gang. Så det jeg lurer på er om noen kan hjelpe meg å finne passende 12" bassere (ca 1200-1300 per stk) til den forsterkeren jeg har, og forklare meg hvordan jeg kobler opp disse til forsterkeren min, evt. gi meg et diagram.

    Takker og bukker for alle svar!

  • #2
    du må bruke ørene dine når du spiller, hvis ikke kan du klare å "sprenge" alt av subber på markede. Se til hvordan Gain står stilt på forsterkeren. Burde nok i teorien ikke stå så mye over 2/3 eller 3/4 av max. Klipping dreper
    FI SP4
    LIB
    Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
    DD4LIFE

    Comment


    • #3
      Originally posted by Hagalien View Post
      du må bruke ørene dine når du spiller, hvis ikke kan du klare å "sprenge" alt av subber på markede. Se til hvordan Gain står stilt på forsterkeren. Burde nok i teorien ikke stå så mye over 2/3 eller 3/4 av max. Klipping dreper
      Tja, var ofte bak og sjekka på GZ basserene bare for å være sikker. Var aldri noe ulyd før de plutselig tok kvelden. Trykte de inn for å høre om det kom noen skrapelyd. Var ingen skrapelyd før de var sprengt.

      Comment


      • #4
        det var rart...
        FI SP4
        LIB
        Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
        DD4LIFE

        Comment


        • #5
          Hvis du tar turen innom har jeg nye dynabel bassere på lager og kan være behjelpelig med å koble/justere dette...
          Ole Petter Holelien
          Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
          Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
          Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

          Comment


          • #6
            Originally posted by sindruz93 View Post
            Tja, var ofte bak og sjekka på GZ basserene bare for å være sikker. Var aldri noe ulyd før de plutselig tok kvelden. Trykte de inn for å høre om det kom noen skrapelyd. Var ingen skrapelyd før de var sprengt.
            Ta en tur innom judysbilstereo på klyve du så finner han feilen vettu. skal nesten banne på at gain står på max


            mvh kim

            Comment

            Working...
            X