Announcement

Collapse
No announcement yet.

Usikker på forsterker ? 2xGladen Audio SPL 12

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Usikker på forsterker ? 2xGladen Audio SPL 12

    Blir etterhvert å kjøpe en 12" til av dette elementet. Men er litt usikker på forsterker som klarer å drive disse 2 elementene uten å knele? Dvs forsterker som leverer effekten de krever uten å koste en mill kronasjer :-)

    Takker for tips. Sett mye rundt på nettet, men blir bare forvirret he he.

    Spec på elementene :

    Power
    Pe
    2 x
    900/1350
    RMS/Nom
    DC resistance
    Rdc
    2 x 1,2
    Ω
    Nominal impedance
    ZN
    2 x 1
    Ω
    Resonance frequency
    fs
    38,8
    HZ
    Voice coil diameter (flat wire)
    Voice coil diameter (flat wire)
    4
    inch
    X-Max
    + / -
    20
    mm
    Mechanical Q factor
    Qms
    5,48
    Electrical Q factor
    Qes
    0,43
    Total Q factor
    Qts
    0,40
    Moving mass
    Mms
    263,9
    g
    Effective piston area
    Sd
    490
    cm2
    Mechanical resistance
    Rms
    11,8
    Kg/s
    Compliance
    Cms
    0,06
    mm/N
    Force factor
    BL
    17,4
    Tm
    Equivalent air volume
    Vas
    25,1
    dm3
    SPL 2,83V/1m
    91
    dB

  • #2
    Jeg ville vel valgt en slik: http://www.autodesign.no/forsterkere...gladen-as-3002
    Hvis den blir for dyr, så har du denne: http://www.autodesign.no/forsterkere...aden-spl1800c1

    Comment


    • #3
      Mosconi 300.2 har jeg hatt, men måtte selge den pga egen andelen ved skade på bilen. Klarer den forsterkeren å drive 2 elementer uten å gå i kne?

      Comment


      • #4
        Lib Forsterker?

        Fått anbefaling om en

        LIB-3500.1D. Monoblokk
        Noen som har kjennskap til den? Virker jo grei i forhold til prisen?

        Takker for hjelp

        Comment


        • #5
          Det er en viss kvalitetsforskjell på LIB og mosconi/gladen da, så jeg hadde lett valgt en av dem isteden. Men du får vel mere kraft (på papiret) fra LIB forsterkeren

          Comment


          • #6
            ..er jo bare bass da?
            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

            Comment


            • #7
              Synes oppbygningen av disse ser ganske like ut..
              Crescendo bc3500


              AQ 3500


              LIB 3500.1d
              http://lydibilen.no/index.php?main_p...roducts_id=142
              ?

              Comment


              • #8
                Takker for svar. Tror jeg kansje prøver meg på den LIb forsterkeren. 5000.- inklusive frakt var tilbudet :-)

                Aldri hatt Lib så vi får se hvordan dette går :-)

                Comment


                • #9
                  har den lib 3500. har ikke prøvd den enda, men blir å kjøpe en til
                  FI SP4
                  LIB
                  Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
                  DD4LIFE

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by ugn View Post
                    ..er jo bare bass da?
                    Da burde du høre forskjellen på en sub drevet av en skikkelig kvalitetsforsterker kontra en mindre bra forsterker, det er som natt og dag

                    Comment


                    • #11
                      Valgt forsterker

                      Da ble den en forsterker ifra Spl Dynamics. Er ihvertfall helt ukjent merke.
                      Grunnen til at jeg kjøpte denne, var prisen for 2500.- Var en Demo modell.

                      ICE-3500D-B - SPL Dynamics

                      Last edited by woodpile; 09-03-2013, 11:16.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by cossiemk1 View Post
                        Da burde du høre forskjellen på en sub drevet av en skikkelig kvalitetsforsterker kontra en mindre bra forsterker, det er som natt og dag

                        Syns det blir feil å si at LIB ikke er kvalitets forsterker, har du noe bevis utenom pris at det ikke er kvalitet?

                        Crescendo er jo et bra merke, å Lib'en så ut som samme oppbygging så stammer nok fra samme fabrikk.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by ThomasEK View Post
                          Syns det blir feil å si at LIB ikke er kvalitets forsterker, har du noe bevis utenom pris at det ikke er kvalitet?

                          Crescendo er jo et bra merke, å Lib'en så ut som samme oppbygging så stammer nok fra samme fabrikk.
                          Er vel ikke det at det ikke er kvalitet, men det er ikke på langt nær like bra som feks mosconi, og poenget var at det blir stor forskjell i lyden fra en sub med en skikkelig bra forsterker enn det gjør med en mindre bra forsterker. Denne kommentaren var ment til han som sa at "det er jo bare bass". Hørtes på meg ut som han mente at det da ikke spiller noen rolle hva man driver en sub med og at lyden ble lik uansett, og det er veldig feil

                          Comment


                          • #14
                            Okei, men hørtes veldig feil ut når du skriver en ikke fullt så bra merke. LIB kan på ingen måte sammenlignes med MDS, BOSS, Fence Audio, Caliber, ROCKFORD FOSGATE... ( neida, den var slem :P )

                            Syns LIB virker som et bra merke, å skyt meg for å si det men på klasse med SPL Dynamics, Dynabel, billige DD subber osv. den klassen rundt der

                            Comment

                            Working...
                            X