Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ikke helt fornøyd med lyden, bmw e46

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ikke helt fornøyd med lyden, bmw e46

    Heisann!


    Jeg har montert hertz komponentsett fremme og coax i hattehyllen, men er ikke helt fornøyd med lyden. Det var lenge en slags susing ved gasspådrag som fulgte turtallet på bilen. Dette problemet virker å være fikset ved å legge opp igjen strømledninger og flytte jordinger lenger vekk i fra signalkablene. Signalkabler ligger med høyttalerkablene trukket fra spiller -> videre bakover midten/passasjerside -> til i midten av baksetene og ned i hjulbrønnen og opp gjennom bagasjeromsgulvet.

    Det som irriterer meg litt nå, er at jeg synest komponentsettet spiller veldig skarpt/lyst, er det komponentsettet sin feil? Eller kan andre faktorer spille inn? Jeg må liksom skru ned på -5 i diskant på spilleren for at det skal være hørbart. Frontsett er delt på 70hz og baksett på 60hz. Synest kanskje baksettet spiller en anelse varmere. Vet ikke helt hva jeg skal legge skylden på, kablingen skal være god. Kan det være headunit? Eller er det ikke mer å forvente av frontsett/baksett?

    Frontsett: Hertz Energy ESK 130.5
    Baksett: Hertz Energy ECX 165.5
    Forsterker: Alpine MRV F340
    Headunit: Alpine (gammel)
    Øvrig: GZ hydrogen 2x10 & helix comp. spxl1000

    Veldig takknemlig for hjelp!
    Last edited by karpe; 28-02-2013, 17:14.
    Hertz - Helix - Alpine - Ground Zero

  • #2
    Virker også som frontsettet spiller "lavere" og jeg må skru høyere gain på forsterkeren til frontsettet. Følsomheten skal da være ganske lik mellom høyttalerene i frontsettet og baksettet med tanke på at det er i samme Hertz serien.
    Hertz - Helix - Alpine - Ground Zero

    Comment


    • #3
      Jeg leste i spesifikasjonene, det er 1 db forskjell i følsomheten mellom høyttalersettene, så det kan vell kanskje forklare lydforskjellen. 93db front vs 94db baksettet.
      Hertz - Helix - Alpine - Ground Zero

      Comment

      Working...
      X