2 sikringer på 250 Amp Står like etter batteri nr 2 bak. Før forsterkerne. Og en sikring foran.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Strømkabel i Torpedovegg
Collapse
X
-
Ja en 250 amp sikring foran og 2 x250 amp sikringer bak etter batteri nr 2 før forsterkere :-)
Men kan noen forklare hvordan man måler jordingspunktet? Har multimeter, men usikker på hvordan den stilles inn og hvordan man måler.
Takker igjen for hjelp
Comment
-
Du har en kabel inn på batteri, og to ut? Altså 3 strømkabler koblet til plusspolen? Alle 3 SKAL være sikret!! For dersom du får en kortslutning på strømkabelen mellom batteriene så vil fortsatt batteri nummer 2 pumpe ut med strøm og lage ugang.Mvh Tony
- The only road to take is perfection itself
Comment
-
Hvis jeg forstod rett, så har han et batteri foran, og der har han sikring på kabelen som går bak til det andre batteriet.
Og ut fra batteriet bak så har han 2 kabler, begge med sikring og inn i forsterkerene.
Måle jordingspunket? Du vil sjekke at du har like mye volt bak, som foran?
Da setter du multimeteret på 20v og måler pluss på forsterker og jord i forsterkerIt aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.
Comment
-
Originally posted by Larsi View PostHvis jeg forstod rett, så har han et batteri foran, og der har han sikring på kabelen som går bak til det andre batteriet.
Og ut fra batteriet bak så har han 2 kabler, begge med sikring og inn i forsterkerene.
Men dette klarer han sikkert svare på selvMvh Tony
- The only road to take is perfection itself
Comment
-
Originally posted by Larsi View PostHvis jeg forstod rett, så har han et batteri foran, og der har han sikring på kabelen som går bak til det andre batteriet.
Og ut fra batteriet bak så har han 2 kabler, begge med sikring og inn i forsterkerene.
Måle jordingspunket? Du vil sjekke at du har like mye volt bak, som foran?
Da setter du multimeteret på 20v og måler pluss på forsterker og jord i forsterker
Fra fordelingsblokk så går det rett til forsterker. Jord bak, er kraftig bolt (stolfeste) i gulv. Slipt speilblankt som går til - pol på batteri. Jordkabel 2 er fra samme festet i gulvet og rett til forsterker. Så forsterkeren er jordet både fra - kabelen via - pol batteri og til splitter for jord. Dvs er 2 stk 50kv Jording til forsterker via fordelingsblokk. Ble anbefalt å jorde dobbelt, men om det har noe for seg Tja. Kan ikke bli verre så lenge det er jordet samme stedet.
I motor rom er det gjort følgende:
50 Kv jord fra batteri til chassi
50 Kv jord fra Dynamo til batteri
50 Kv jord fra motor til chassi
50 Kv + fra Dynamo til + på batteriet.
Håper det var mere oppklarende :-)Last edited by woodpile; 13-03-2013, 18:09.
Comment
-
Som forklart et par ganger tidligere SKAL kabelen mellom to batterier - som i bilen din - ha en sikring i hver ende. Hadde da gått til det firmaet som installerte det og forklart saken Oppstår det en kortslutning mellom batteriene dine så brenner bilen din ned. Sånn er det bare.Mvh Tony
- The only road to take is perfection itself
Comment
-
Trenger en som kan dra kabelen .
Nå har jeg holdt på i noen dager, og får ikke den 50 Kv gjennom torpedoveggen.
Dette gjelder jordings kabelen. Så vist noen har kunskapen og verktøyet som trengs, så tar jeg imot hjelp.
Noen her må jo ha gjort dette tildigere enten selv eller for noen andre. Jeg gir vanligvis ikke opp, men nå har jeg møtt veggen. Og å stå ute å holde på med dette er no jævla drit :-)
Comment
Comment