Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rar lyd når jeg bremse - kun når anlegget er koblet til

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rar lyd når jeg bremse - kun når anlegget er koblet til

    Hei, jeg har ett lite spørsmål. Når jeg kobler til anlegget i bilen ( setter på strømkablen ) blir den en "kneppelyd" foran til venstre når jeg bremser. Har sjekket, og lyden kommer med en gang bremselyset slår seg på. Har dynamostøy, men kan det ha noe med det å gjøre ? Kan det komme av dårlig batteri ?

  • #2
    Hvor har du Jording ?

    Comment


    • #3
      Originally posted by lyd View Post
      Hvor har du Jording ?
      Har jording i beltefestet, har to av forsterkerene på samme jordingspunkt. Skrapet vekk alt av lakk. Ingen jording av spiller, alpine

      Comment


      • #4
        Har du hentet remote-signal fra baklyktene?
        Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

        Comment


        • #5
          Originally posted by Jørgen View Post
          Har du hentet remote-signal fra baklyktene?
          Er remote fra rød eller gul ledning i iso kontakten

          Comment


          • #6
            Det er blå med hvit stripe. Rød og gul er hovedstrøm og styrestrøm til spilleren, disse må du ikke hente remote fra.
            Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

            Comment


            • #7
              Originally posted by Jørgen View Post
              Det er blå med hvit stripe. Rød og gul er hovedstrøm og styrestrøm til spilleren, disse må du ikke hente remote fra.
              okei, kan dette være årsaken til dynamostøyen ?

              Comment


              • #8
                Det er ikke årsaken, det er jeg sikker på. Sats heller på litt systematisk feilsøking. Prøv uten signalkabler koblet til for å sjekke om lyden da oppstår. Om lyden da forsvinner bør du sjekke jording på spilleren. Om lyden ikke forsvinner da kan det hende du har for dårlig kontakt på jording, har sett mange jordinger som er pusset ned osv som er helt på trynet
                Men jord spilleren uansett, det er oftest det som er synderen i slike tilfeller.
                Jonas Tautra
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Hifonic View Post
                  Det er ikke årsaken, det er jeg sikker på. Sats heller på litt systematisk feilsøking. Prøv uten signalkabler koblet til for å sjekke om lyden da oppstår. Om lyden da forsvinner bør du sjekke jording på spilleren. Om lyden ikke forsvinner da kan det hende du har for dårlig kontakt på jording, har sett mange jordinger som er pusset ned osv som er helt på trynet
                  Men jord spilleren uansett, det er oftest det som er synderen i slike tilfeller.
                  Ok, skal prøve og jorde spillere etterpå. Men hvordan jorder man den ? Koble meg på den svarte ledningen, eller i en skrue i spilleren ?

                  Comment


                  • #10
                    Finn bra jordingspunkt bak dashbordet et sted som du kobler til både den svarte ledningen på spilleren og på skruen på spilleren. Noen ganger må det lang jordkabel fra jordingspunktet bak ved forsterkerne til spiller til, men dette er kun noen tilfeller.
                    Jonas Tautra
                    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                    Comment

                    Working...
                    X