Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger hjelp med støy og ulyd !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger hjelp med støy og ulyd !

    Skurring og støy fra fremre høyttallere??
    Idag satte jeg på forsterker til høytalerne mine, har byttet ut alle høytalere i alle dører (foran er litt ghetto ettersom de er litt større enn det de skulle være så døra sitter ikke helt fast.) men hvertfall måtte bytte ut spiller fordi den forrige hadde ike 2x2 phono utganger, (pioneer deh 4500bt.) så har nå oppgradert til en ny, husker ikke helt navnet.. Men hvertfall, nå plutselig etter ca.30 min med god lyd og musikk, har det begynt å skurre i fremre høytalere, ikke SÅ høyt, men når jg trykker på pause, så er lyden der, og det er svært irriterende.. Susing... i stedet for å dra kabel til hver og en av høytalerne, dro jeg dem helt til spillern, og koblet dem til kabel diagrammet (dette er gjort riktig). bak har jeg 2 sånne dele greier, som har 3 utganger der strømmen til den ene forsterkern er kobla sammen med jordingen og strøm til den andre forsterkern osv. Men lurer på om det kanskje er der problemet ligger? fordi forsterkerne har ikke ett eget direkte jordingspunkt, men ett mellomledd.

    noen som har noen ideer.. ? og nei har ikke dratt signalkablene ved siden av strømkabelen!

    kan legge ut bilder også om det er ønskelig!

  • #2
    http://s439.beta.photobucket.com/use.../library/Hjelp
    her er albumet med alle koblingene, ser dere nøye skjønner dere!

    Comment


    • #3
      må nesten bumpe litt ,rtenger virkelig hjelp!
      Merker også at når jeg skrur av bilen ''eksploderer'' det i fronthøytalerne. :S Virker også litt som om bakhøytalerne bare spiller bass :S ...

      Comment


      • #4
        Jeg ville sjekket høyttalerne i døra. Virker som noe kan ha løsnet der...

        Comment


        • #5
          ALL slik støy bunner ut i dårlig jording. Gå over og sjekk at alt er godt nok jordet. Har også en mistanke om at spilleren har fått jordingsbaner brent av og da må man inn med loddebolten for å fikse det

          Ser også at du har Y-ledd koblet inn på forsterkerene. Prøvd å nappe ut signalkablene og se hva som skjer da? Evt teste uten Y-leddene?
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

          Comment


          • #6
            Originally posted by Tony View Post
            ALL slik støy bunner ut i dårlig jording. Gå over og sjekk at alt er godt nok jordet. Har også en mistanke om at spilleren har fått jordingsbaner brent av og da må man inn med loddebolten for å fikse det

            Ser også at du har Y-ledd koblet inn på forsterkerene. Prøvd å nappe ut signalkablene og se hva som skjer da? Evt teste uten Y-leddene?
            Tony, når du sier loddebolten, hvor er det jeg må lodde da? forsterkerne er begge koblet til y-leddene, og derfra går jordingskabelen til under setet, har pusset der med både sandpapir og med minustrekker for å få av enda litt mer.

            Det som er rart, er at når jeg tar ut signalkabelene fra selve forsterkern, fortsetter ulydene, men når jeg tar de ut fra spilleren, da stopper det. Jeg kan ikke helt skjønne hvorfor.. Da må det bety at det er noe med spilleren da eller? Kommer jo heller ikke ulyd fra bakdørene :S

            Comment


            • #7
              Loddebolten må svinges av noen som vet hva de skal lodde. Har gjort dette flere ganger selv. Det er en pitteliten sikring inne i spilleren som sitter på jordingsbanen av signalene og som lett ryker dersom det er noe feil med jording til spiller/forsterker/etc.

              Y-leddene jeg snakket om var de på signalkabelen. Beklager misforståelsen De på strømkablene skal ikke ha noe å si.

              Kjører du noen høyttalere direkte på spiller eller går alt via forsterker? Kan være signalkabelen som lager ugang og.
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

              Comment


              • #8
                Gjetter på at du har koblet dette uten å koble fra batteriet først, og da kan du egentlig skylde deg selv... Og hvorfor "oppgradere" fordi du ikke har 2 rca utganger, når du oppgraderer til en spiller som ikke har NOK rca utganger??
                Men test med et nytt sett med signalkabler først du, og sørg for at høyttalerene i dørene foran sitter skikkelig og ikke kan kortslutte.

                Comment

                Working...
                X