Noken som veit ka tall disse skal ligge på når man ohmer disse? disse store klossene med 3 stikk, har skifta ut alle på forsterkersiden av forsterker men med mislykket resultat, har flyttet fra en deffekt forsterker som brannt opp en gang på strømsiden av forsterker,men har funnet helt like på ebay eg lurte på å kjøpe å bytte til nye....det er 2 forskjellige varianter som står på hver side av kredskortet.
Det som skjedde var at forsterkeren sprengte 2x10" subber i 2ohm med spilling over tid, er ikkje det disse mosfet klossene som pleie å ryke da? forsterkeren funker sånn sett men ikkje høytalerutgangene, om man berører ett element på inngangene smeller og knister det,som at elementet får mye volt på seg. er noen hvite klosser som står ved siden av mosfet klossene... er dette noe som pleier å ryke også? Displayet på forsterkeren viser at den liksom står på full peis..
forsterkeren er en Ma audio hk401sx som eg tenkte å prøve å fikse.
edit: prøver å bytte ALLE transistorene + mosfetene, bestillt nye.
Det som skjedde var at forsterkeren sprengte 2x10" subber i 2ohm med spilling over tid, er ikkje det disse mosfet klossene som pleie å ryke da? forsterkeren funker sånn sett men ikkje høytalerutgangene, om man berører ett element på inngangene smeller og knister det,som at elementet får mye volt på seg. er noen hvite klosser som står ved siden av mosfet klossene... er dette noe som pleier å ryke også? Displayet på forsterkeren viser at den liksom står på full peis..
forsterkeren er en Ma audio hk401sx som eg tenkte å prøve å fikse.
edit: prøver å bytte ALLE transistorene + mosfetene, bestillt nye.
Comment