Hei!
Jeg kjøpte for et par uker siden et biltema agm-batteri. Dette ble ladet med en liten ctek til det var fullt og i tillegg fikk det stå og "vedlikeholdslade" over natta. Jeg monterte dette i bilen og bilen ble stående til neste dag etter bare å ha starta og stoppa bilen for å se at ting fungerte. Da jeg skulle starte bilen neste dag hadde jeg nesten ikke strøm og hvilespenninga lå plutselig på under 12 volt. Det hadde altså tømt seg. Jeg satte tilbake det gamle batteriet mitt og det fungerte og fungerer fremdeles som det skal, så tapping av strøm skjer derfor ikke pga noe med bilen etter hva jeg kan skjønne.
Har lada opp igjen biltema-batteriet og latt det stå en stund og hvilespenninga ligger på 12.8v etter flere dager. Det har med andre ord ikke tappet seg slik det gjorde i bilen, i hvert fall ikke like mye, enda.
Noen som har vært borti lignende og eventuelt har noen kloke ord å komme med? :P Er det bare å returnere, eller?
Mvh Lars
Jeg kjøpte for et par uker siden et biltema agm-batteri. Dette ble ladet med en liten ctek til det var fullt og i tillegg fikk det stå og "vedlikeholdslade" over natta. Jeg monterte dette i bilen og bilen ble stående til neste dag etter bare å ha starta og stoppa bilen for å se at ting fungerte. Da jeg skulle starte bilen neste dag hadde jeg nesten ikke strøm og hvilespenninga lå plutselig på under 12 volt. Det hadde altså tømt seg. Jeg satte tilbake det gamle batteriet mitt og det fungerte og fungerer fremdeles som det skal, så tapping av strøm skjer derfor ikke pga noe med bilen etter hva jeg kan skjønne.
Har lada opp igjen biltema-batteriet og latt det stå en stund og hvilespenninga ligger på 12.8v etter flere dager. Det har med andre ord ikke tappet seg slik det gjorde i bilen, i hvert fall ikke like mye, enda.
Noen som har vært borti lignende og eventuelt har noen kloke ord å komme med? :P Er det bare å returnere, eller?
Mvh Lars
Comment